مرگ یک عضو خبرگان رهبری بر اثر ابتلا به کرونا

هاشم بطحایی یکی از منتقدین محمود احمدی نژاد بود

خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرده است که هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری در پی بستری شدن در بیمارستان، به دلیل ابتلا به کروناویروس درگذشته است.

هاشم بطحایی، نماینده تهران در مجلس خبرگان بود. وی از جمله اساتید دانشگاه بود که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به اجبار بازنشسته شده بود و به همین دلیل یکی از منتقدین شخص محمود احمدی نژاد به شمار می‌رفت.

طی روزهای گذشته شمار دیگری از مقامات و مسئولان در ایران در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.

 محمد میر‌محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های پر نفوذ جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته، از جمله مقاماتی است که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

میرمحمدی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ یعنی هشت سال رئیس دفتر علی خامنه‌ای رییس جمهور وقت بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میرمحمدی از نزدیکان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری‌اسلامی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. وی از کسانی بود که به عنوان عضو حقیقی و فردی از سوی علی خامنه‌ای به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده بود و رابط رهبر جمهوری اسلامی با بیت پر نفوذ آیت الله شبیری زنجانی در قم بود.

از دیگر مقامات جمهوری اسلامی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند می‌توان به محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب مجلس یازدهم، فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده منتخب لیست اصولگرایان در مجلس آینده، حسین شیخ‌الاسلام، معاون سیاسی سابق وزارت خارجه، هادی خسروشاهی، سفیر اسبق ایران در واتیکان و علی خلفی معاون قضایی قوه قضاییه اشاره کرد.

همچنین در میان مقامات جمهوری اسلامی که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، نام دو تن از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. از جمله علی اکبر ولایتی وزیر پیشین امور خارجه و مشاور کنونی رهبر جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد و حسین محمدی، معاون بررسی و از اعضای کلیدی دفتر رهبر جمهوری اسلامی. کانال تلگرامی «سحام نیوز» گفته، حال این عضو دفتر آیت‌الله خامنه‌ای چندان مساعد نیست.

بیشتر از