کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا در پنج استان

در یک روز گذشته ۱۳۶۵ نفر به کووید-۱۹ مبتلا و ۹۷ نفر فوت شده‌اند

آتش نشانان ایرانی در تلاش برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا، خیابان‌های تهران را ضدعفونی می‌کنند-عکس: AFP

وزارت بهداشت ایران می‌گوید که در یک روز گذشته در استان‌های کرمان، هرمزگان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری هیچ مورد جدید از آلودگی به ویروس کرونا ثبت نشده است.

اما به رغم کاهش محسوس آمار در این پنج استان، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ظهر امروز اعلام کرد که آمار کلی ابتلا در کل کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش یافته است.

به این ترتیب شمار ابتلا در ۲۴ ساعت مجددا رکورد زد و به ۱۳۶۵ نفر در یک روز افزایش یافت.

همچون روزهای گذشته، تهران در صدر شیوع ویروس کرونا در ایران قرار دارد. استان گیلان که در ابتدای هفته گذشته به سطح پنج ابتلای جدید در یک روز هم رسیده بود با ۱۱۳ ابتلای جدید مجددا به سطح استان‌های بسیار پرخطر بازگشت.

وضعیت ابتلا در استان‌های مرکزی، اصفهان و البرز نیز همچنان بحرانی است.

وزارت بهداشت گفته که ۹۷ نفر از مبتلایان نیز از روز گذشته تا اکنون فوت شده‌اند. از ابتدای شیوع کرونا در ایران ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت تنها کسانی را دربرمی‌گیرد که از آن‌ها تست کرونا گرفته شده و این تست مثبت اعلام شده است. برخی روزنامه‌نگاران داخلی و مقام‌های بهداشتی و سیاسی می‌گویند که کرونا مدت‌ها قبل از اعلام وزارت بهداشت در ایران شیوع یافته و مقامات بهداشتی و سیاسی بنا به ملاحظاتی از اعلام آن خودداری کرده‌اند.

بیشتر از