ابتلای ۱۲۳۴ نفر در یک روز؛ ممنوعیت ورود به گیلان و مازندران

آخرین آمار وزارت بهداشت ایران نشان می‌دهد که در۲۴ ساعت گذشته ابتلا به کرونا شتاب سه برابری پیدا کرده است

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت از ابتلای ۱۲۳۴ نفر به کرونا در طول یک روز گذشته خبر داد.

این در حالی است که در طول ۲۴ ساعت قبلی تنها ۵۹۱ نفر جدید مبتلا شده بودند.

با این جهش سه‌برابری در آلودگی به ویروس کرونا و در شانزدهمین روز از اعلام رسمی مشاهده کرونا در ایران، تعداد مبتلایان به ۴۷۴۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت دلیل این رشد قابل‌توجه در آمار ابتلا را افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیصی و کاهش زمان انتظار برای اعلام نتیجه آزمایش اعلام کرده است.

 

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب، شمار قربانیان این ویروس در ایران به ۱۲۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید که در روزهای گذشته حدود ۱۶ هزار مورد مشکوک نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. روابط عمومی این وزارتخانه اعلام نکرده است که موارد مشکوک در چه مرحله‌ای هستند و آیا تست ابتلا به کرونا از آن‌ها گرفته شده است یا خیر.

براساس آمار وزارت بهداشت، تهران با ابتلای ۱۴۱۳ نفر، هم‌اکنون آلوده‌ترین شهر ایران به این ویروس است. قم، کرج و اصفهان پس از تهران بالاترین آمار ابتلا به کرونا در شهرهای ایران را دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفولانزا به روزنامه ایران گفته بود که احتمالا ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند ماه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

در رویدادی دیگر، محورهای مواصلاتی استان‌های مازندران و گیلان به روی خودروها و مسافران غیربومی بسته شده است. روابط عمومی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران در این‌باره گفته‌است: «برابر تصمیمات اتخاذ شده و با هماهنگی استانداری محدودیت تردد در محور‌های ورودی دو استان گیلان و مازندران اعمال شده و براین اساس، تنها خودرو‌های دارای پلاک همان استان اجازه ورود به شهر را دارند و از ورود خودرو‌های با پلاک شهر‌های دیگر به این دو استان تا اطلاع ثانونی جلوگیری می‌شود.»

استاندار گیلان نیز در مصاحبه‌ای از مردم خواست به این استان سفر نکنند.

هم‌اکنون استان‌های گیلان و مازندران به دلیل بالابودن شمار مبتلایان و کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی با بحران مواجه شده‌اند.

مهدی شادنوش، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در استان گیلان، به خبرگزاری ایرنا گفته است که «خطر شیوع ویروس کرونا در سراسر استان بسیار بالاست و همه در خطرند». 

به گفته این مقام مسئول شرایط بیمارستان‌ها در استان گیلان «وخیم» است و «افرادی هستند که طی مدت زمان کوتاهی پدر، مادر و عزیزان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و هم اکنون عزیزی دیگر را در بیمارستان دارند.»

ظهر دیروز نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  اعلام کرد که تا کنون ۶۰۰ تن در این استان به ابتلای به کرونا مشکوک هستند و گفت که از این تعداد، ابتلای ۱۲۱ نفر به این ویروس تأیید شده است. این آمار در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۰۱ نفر افزایش یافت و مازندران را به یکی از کانون‌های شیوع این ویروس بدل کرد. 

بیشتر از