همدلی بلومبرگ با تجارت‌های آسیب دیده از ویروس کرونا

مایکل بلومبرگ برای ابراز همدلی در یک رستوران چینی غذا خورد

در طول یک مناظره آتشین دموکرات‌ها در ماه گذشته، آقای بلومبرگ همچنین مورد حمله نامزد دموکرات دیگری نیز قرار گرفت - Eva Marie UZCATEGUI / AFP

مایکل بلومبرگ گفته است برای همدلی با تجارت‌های آسیب دیده از ویروس کرونا به خاطر ترس عموم مردم در این باره، ظرف روزهای آینده در رستورانی چینی غذا خواهد خورد.

این نامزد میلیاردر دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری که در مراسم پرسش و پاسخ شبکه فاکس نیوز در شورای شهری در ایالت ویرجینیا وعده‌های انتخاباتی خویش را طرح کرد امیدوار است ستاد انتخاباتی خود برای ۲۰۲۰ را با نتایجی قوی در روز ابر سه‌شنبه (Super Tuesday) این هفته کلید زند.

برت بایر از فاکس نیوز از آقای بلومبرگ پرسید چگونه با تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد ایالات متحده مقابله خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پاسخ با توضیح این که راه‌حل‌های مالی از جمله تخفیف‌های مالیاتی برای کمک به تجارت‌ها در دوران شیوع این ویروس کافی نیستند، گفت: «مشکل اقتصاد نیست، بلکه مردمی هستند که می‌ترسند بیرون رفته و تفریح کند. اینجا در امریکا در سراسر کشور به رستوران‌های چینی بروید، به هیچ وجه دلیلی وجود ندارد که فکر کنید آنجا مریض خواهید شد اما مردم به چنین رستوران‌هایی نرفته و از آنها حمایت نمی‌کنند.»

آقای بلومبرگ افزود: «امشب با خودم فکر می‌کردم که می‌خواهم به رستورانی چینی بروم -مشخص شد که در واقع امکان آن امشب وجود ندارد- ولی فردا شب این کار را خواهم کرد تا حمایت خود را نشان داده و به آنها کمک کنم.»

این تاجر ۷۸ ساله کارزار غیرسنتی خود برای نامزدی ریاست جمهوری حزب دموکرات را کاملا منوط به بردی بزرگ در روز سه‌شنبه کرده است که ۱۴ ایالت انتخابات مقدماتی خود را برگزار خواهند کرد.

آقای بلومبرگ تصمیم به نادیده گرفتن اولین ایالاتی کرد که دور مقدماتی انتخابات را برگزار کردند از جمله آیوا و نیوهمپشایر که معمولا شاخصی برای تعیین فرد برنده نامزدی حزب هستند. او همچنین مبالغی هنگفت از ثروت شخصی خود را صرف تامین مالی کارزار انتخاباتی کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، شهردار سابق نیویورک از زمان ورود به رقابت تا کنون بیش از ۵۰۱ میلیون دلار خرج تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، و در دنیای مجازی کرده است.

در یکشنبه شب او تبلیغی سه دقیقه‌ای از خود درباره ویروس کرونا پخش کرد که او را در حال ادای پیام تلویزیونی به عنوان رئیس جمهور نشان می‌داد و ظاهرا بیش از ۱.۵ میلیون دلار خرج برداشته است.

منتقدان آقای بلومبرگ وی را به خاطر نادیده گرفتن طرق سنتی ستادی و مراسم‌های انتخاباتی و صرف مبالغی هنگفت بر تبلیغات، متهم به تلاش برای خرید نامزدی حزب با ثروت شخصی خود کرده‌اند.

در طول یک مناظره آتشین دموکرات‌ها در ماه گذشته آقای بلومبرگ همچنین مورد حمله نامزد دموکرات دیگری نیز قرار گرفت، الیزابت وارن به خاطر اظهارات پیشین او درباره زنان و استفاده از قراردادهای عدم افشا در شرکت خود از او انتقاد کرد.

خانم وارن در این مناظره گفت: «دوست دارم درباره کسی که علیه او رقابت می‌کنیم حرف بزنم، میلیاردری که زنان را «چاق پهن» و «همجنس‌گرایان اسب چهره» نامیده است؛ و نه، منظورم دونالد ترامپ نیست، بلکه درباره شهردار بلومبرگ صحبت می‌کنم. نگاه کنید، من از هر کسی که نامزد حزب دموکرات شود حمایت خواهم کرد ولی این را بدانید که دموکرات‌ها خطر عظیمی را به جان خواهند خرید اگر میلیاردری متکبر را با میلیاردر متکبر دیگری جایگزین کنند.»

بر اساس میانگین نظرسنجی‌های موسسه ریل‌کلیرپولتیکس (RealClearPolitics) تا صبح سه‌شنبه آقای بلومبرگ در رقابت دموکرات‌ها در جایگاه سوم قرار داشت.