پت مک گرث، سازنده میلیاردر لوازم آرایش

پت مک گرث، آرایشگرو گریمور، فاش کرده است به دلیل نبود فرآورده‌های زیبائی برای پوست از پودر کاکائو روی پوست صورتش استفاده می‌کرد .

او که اینک در ردیف میلیاردرها نشسته است، در گفت و گو با لورن لاورن در رادیوی بی بی سی ۴، دورانی را که در دهه ۱۹۷۰ در نورث‌همپتون رشد می‌کرد به یاد آورد. جایی‌که برای نخستین بار به صنعت آرایش از طریق علاقه شدید مادرش به آن علاقه‌مند شد.

به گفته مک گرث، مادر عادت داشت هر هفته او را برای خرید فرآورده‌های جدید به فروشگاه‌ها ببرد، اما «البته در آن زمان رنگ‌هایی که به پوست سیاهش بخورد وجود نداشت».

در آن هنگام بود که مادرش درس مهمی به او آموخت: «اگر نمی‌توانی پیدایش کنی، نمی‌توانی بخریش، خودت درستش کن».

برای مک گرث، که از لوازم آرایش مادرش استفاده می‌کرد، این کار به معنای سرهم بندی کردن بود.

« او حتی از پودر کاکائو استفاده می‌کرد، در حالی که پودر تمام صورتش را پوشانده بود از آشپزخانه بیرون می‌آمد، می‌گفت این رنگ مناسبی است. بسیار زیبا به نظر می‌رسید».

«و این وقتی است که من هم برای ساختن فرآورده‌های آرایشی که در پشت صحنه احتیاج داشتم به چنین کاری دست زدم».

نخستین محصولی که مک گرث خلق کرد، یک مرطوب کننده مخلوط روغن و آب بود، که خوب به هم می‌زد و در یخچال می‌گذاشت و روی صورت خودش و عروسک‌هایش به کار می‌برد.

از آن زمان، آرایشگر و گریمور خود آموخته، که خط لوازم آرایشی مارک او یک میلیارد دلار ارزش داشت، با طراحان مد از جمله ژیوانشی، والنتینو، لوئی ویتون و آلکساندر مک کوئین کارکرده است.

او که همچنین شاهد بهبود در صنعت لوازم آرایش و تنوع آن بوده است، گفت: «ما مدل‌هایی از تمام زمینه‌های اجتماعی داریم، متفاوت در وزن، فیگور بدن، مذاهب مختلف، شوهایی با بیش از ۵۰ درصد زنان غیر سفید پوست. عالی است، زیباست.»

© The Independent

بیشتر از زندگی