ویروس کرونا؛ چین خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد

محققان چینی می‌گویند مورچه‌خوار پولکدار در شیوع ویروس جدید کرونا نقش داشته

پولک این حیوان مصرف دارویی دارد و گوشت آن را لذیذ می‌دانند- REUTERS/Kham

کنشگران زیست‌محیطی هشدار داده‌اند با آن که چین در گیرودار شیوع ویروس کرونا خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرده گونه در خطر انقراض مورچه‌خوار پولک‌دار، همچنان در این کشور در معرض تهدید است.

در چین مصرف گوشت مورچه‌خوار پولک‌دار که آن را لذیذ می‌دانند، غیرقانونی شده است زیرا مقامات می‌خواهند جلوی شیوع ویروس کشنده کرونا را بگیرند که گمان می‌رود از بازار غذاهای دریایی ووهان شروع شده باشد.

مورچه‌خوار پولک‌دار چینی که جزو گونه‌هایی است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد جزو فهرست حیوانات وحشی است که خوردن گوشت‌شان ممنوع شده است.

اما کنشگران زیست‌محیطی هشدار داده‌اند «تهدید اصلی» فرا روی این پستاندار پولک‌دار مصرف گوشت آن نیست.

دکتر ترزا تلکی، قائم‌مقام امور حیات وحش در سازمان مردم‌نهاد و رفاه حیوانات موسوم به انجمن بین‌المللی انسان به ایندیپندنت گفت: «گوشت مورچه‌خوارهای پولک‌دار را لذیذ می‌دانند و می‌خورند اما پولک آن‌ها هم مصرف دارویی دارد.»

خانم تلکی می‌گوید: «با ممنوعیت جدید می‌توان جلوی مصرف گوشت مورچه‌خوار پولک‌دار را گرفت اما صید مورچه‌خوار پولک‌دار برای تجارت پولک‌های آن همچنان ادامه دارد. این مورچه‌خوار گونه اصلی از هشت گونه مورچه‌خوارهای پولک‌دار است.»

دکتر تلکی به اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت «IUCN» گفت جمعیت این جانور در سراسر چین رو به کاهش است و  مشخص نیست که ممنوعیت مصرف گوشت آن چه اثری داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان چینی می‌گویند مورچه‌خوار پولک‌دار در شیوع ویروس جدید کرونا  نقش داشته است، ویروسی که تا کنون نزدیک به ۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده است.

اما سایر محققان جهان با این ادعا مخالفت کرده‌اند.

مورچه‌خوار پولک‌دار جزو گونه‌های تحت حفاظت در چین است و قبل از ممنوعیت جدید تجارت و مصرف گوشت تمام جانوران وحشی نیز، قانون تجارت آن را محدود کرده بود.

اما تقاضا برای مورچه‌خوار پولک‌دار همچنان در چین بالا است و در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود.

چین هفته قبل در کشاکش مقابله با شیوع ویروس کرونا مصرف گوشت حیوانات وحشی از جمله مورچه‌خوار پولک‌دار، لاک‌پشت و گورکن را برای شهروندان این کشور ممنوع کرد.

دکتر تلکی از انجمن بین‌المللی انسان می‌گوید: «ممنوعیت مصرف گوشت حیوانات وحشی در چین را تبریک می‌گوییم و اگر این ممنوعیت را با اقتدار اجرا و عملی کنند سالانه صدها هزار جانور از شر این تجارت بی‌رحمانه خلاص می‌شوند.»

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان