شاهزاده هری و مگان مارکل برنامه پس از زندگی سلطنتی را افشا کردند

دوک و دوشس ساسکس، ۳۱ مارس رسماً از مقام عالی‌رتبه سلطنتی خود انصراف خواهند داد

دوک و دوشس ساسکس به توسعه موسسه غیرانتفاعی خود ادامه خواهند داد-John Stillwell / POOL / AFP

دوک و دوشس ساسکس فاش کرده‌اند که چگونه در ماه آینده با کناره‌گیری از سمت خود به عنوان اعضای عالی‌رتبه خاندان سلطنتی، از زندگی سلطنتی فاصله خواهند گرفت.

اوایل همین هفته اعلام شد که مگان و شاهزاده هری، ۳۱ مارس رسماً از مقام عالی سلطنتی خود انصراف خواهند داد.

با اینکه پیشتر گزارش شده بود که استفاده این زوج از کلمه «رویال» در نشان «ساسکس رویال» در حال بررسی است، حالا مشخص شده که این زوج از بهار امسال در هیچ یک از نشان‌های خود، چه در بریتانیا و چه در سایر کشورها از عنوان «رویال» استفاده نخواهند کرد.

دوک و دوشس در آخرین اخبار مربوط به موقعیت خود در خاندان سلطنتی در سایت خود sussexroyal.com به شرح چگونگی کناره‌گیری از زندگی سلطنتی پرداخته‌اند.

این زوج عنوان کرده‌اند که در ابتدا می‌خواستند اخبار مربوط به «کنارگیری در بهار ۲۰۲۰» خود را زودتر اعلام کنند تا از «سردرگمی‌ها و گزارش‌های نادرست متعاقب آن بکاهند.»

مگان و شاهزاده هری در سایت خود آورده‌اند که با آغاز «نقش جدید»شان در پایان مارس، یک بررسی ۱۲ ماهه صورت خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنها می‌گویند که خاندان سلطنتی به خواست آنها برای داشتن یک زندگی مستقل‌تر «احترام می‌گذارند و آن را درک می‌کنند.» این زوج «عضو خاندان سلطنتی خواهند ماند، اما مخارج خود را از محل درآمدهای خصوصی تأمین خواهند کرد و اجازه خواهند داشت به کسب درآمد پرداخته و اهداف خیرخواهانه شخصی خود را دنبال کنند.»

این زوج تصریح کرده‌اند که القاب رسمی آنها، اعلی‌حضرت دوک ساسکس و علیاحضرت دوشس ساسکس خواهد ماند، اما از این القاب استفاده نخواهد شد.

همچنین، با اینکه دوک و دوشس دیگر وظایف سلطنتی خود را ایفا نخواهند کرد، شاهزاده هری سمت خود در تبار سلطنتی را به عنوان ششمین ولیعهد پس از پدرش شاهزاده ولز، برادرش دوک کمبریج، شاهزاده جورج، شاهدخت شارلوت و شاهزاده لویس حفظ خواهد کرد.

پرسش‌هایی درباره تأمین امنیت مگان و شاهزاده هری پس از کناره‌گیری آنها از خاندان سلطنتی مطرح شده است. در این باره، این زوج در بیانیه خود گفته‌‌اند: «همچنان به امنیت مؤثر برای حفاظت از خود و پسرشان نیازمند هستند.»

در توضیحات آمده است: «این بر مبنای وجهه دوک در میان مردم به موجب متولد شدن در خاندان سلطنتی، خدمت سربازی او، و وجهه خود دوشس و سطح تهدیدها و خطراتی است که به خصوص در این چند سال گذشته مطرح شده است. نمی‌توانیم جزئیات بیشتری ارائه کنیم زیرا به دلیل ملاحظات امنیتی این اطلاعات محرمانه هستند.»

ماه قبل، تصمیم بر این گرفته شد که دفتر دوک و دوشس ساسکس در کاخ باکینگهام تعطیل شود؛ این تصمیم را خود این زوج «شخصاً» به اطلاع کارکنان خود رسانده بودند.

طبق گزارش‌ها، مگان و شاهزاده هری برای آنکه فرآیند انتقال را بدون مشکل انجام دهند از نزدیک با کارکنان خود همکاری کرده‌اند و این فرآیند برای خود آنها و مجموعه کارکنان بسیار «متأثرکننده» بوده است.

با توجه به اینکه در وبسایت و حساب اینستاگرام دوک و دوشس از عبارت «ساسکس رویال» استفاده شده است، حرف و حدیث‌های بسیاری پیرامون این که آیا آنها هچمنان حق استفاده از کلمه «رویال» را در نشان‌های خود خواهند داشت یا خیر مطرح شده است.

این زوج توضیح داده‌اند که قصد ندارند در هیچ کشوری در آینده نزدیک عبارت «ساسکس رویال» یا هر عبارت دیگری را که حاوی کلمه «رویال» باشد ، از جمله برای توسعه سازمان غیرانتفاعی جدید خود، به کار ببرند.

این همچنین بدان معناست که درخواست آنها برای ثبت نشان تجاری «ساسکس رویال» که روند آن همانند درخواست ثبت علامت تجاری «بنیاد سلطنتی دوک و دوشس کمبریج» است، لغو شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: «در حالی که دوک و دوشس ساسکس به توسعه سازمان غیرانتفاعی خود ادامه می‌دهند و برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کنند، امید داریم که برای دریافت اخبار موثق صرفا به همین سایت مراجعه کنید. در بهار ۲۰۲۰، که آنها مرحله پرهیجان بعدی زندگی خود را به شما معرفی خواهند کرد، کانال‌های دیجیتال آنها نیز تجدید خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی