دستگیری هنرمند روس و دوست دخترش به اتهام انتشار فیلم سکسی

این دونفر متهم هستند که فیلم خصوصی کاندیدای شهرداری پاریس را منتشر کرده‌اند

پیوتر پاولنسکی ادعا کرده است فیلم گریوو را در حال خودارضایی منتشر کرده تا «ریاکاری» این سیاستمدار را آشکار کند - ALEXANDER UTKIN / AFP

یک هنرمند روس پس از انتشار تصاویری سکسی، که نامزد شهرداری پاریس را وادار به انصراف کرد، همراه با دوست دخترش دستگیر شد.

به گفته دفتر دادستانی، روز یکشنبه به دنبال ثبت شکایت نقض حریم خصوصی توسط بنجامین گریوو، از متحدان نزدیک رئیس‌ جمهوری فرانسه، این زوج بازداشت شدند تا از آنها بازجویی شود.

پیوتر پاولنسکی ادعا کرده است فیلم گریوو را در حال خودارضایی منتشر کرده تا «ریاکاری» این سیاستمدار را آشکار کند. او می‌گوید سیاستمدار فرانسوی این فیلم را برای دوست دخترش فرستاده است.

گریوو، که متأهل است و سه فرزند دارد، ارزش‌های خانوادگی را به بخش عمده‌ای از مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده بود.

او روز جمعه از رقابت‌ انتخاباتی برای شهرداری پاریس کناره‌گیری کرد، و تاکنون تکذیب نکرده است که این پیام‌های فاش شده را برای زنی فرستاده است، که همسرش نیست.

دفتر دادستانی می‌گوید آقای پاولنسکی به دلیل یک رویداد خشونت‌آمیز در شب سال جدید دستگیر شده و در مرکز پاریس در بازداشت به سر می‌برد.

گفته می‌شود که گریوو بعدازظهر روز شنبه، شکایتی تحت عنوان نقض حریم خصوصی ارائه کرده و تحقیقات درباره این پرونده آغاز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس قانون فرانسه، مجازات انتشار فیلم سکسی با هدف انتقام، یا انتشار محتوای پورنوگرافی درباره یک شخص بدون رضایت وی، حداکثر ۲ سال زندان و پرداخت غرامت شصت هزار یورو است.

آقای پاولنسکی بیشتر به خاطر آثارش در زمینه هنر اجرا (پرفورمنس آرت) مشهور است، از جمله میخ کردن کیسه بیضه‌اش به زمین در میدان سرخ مسکو و آتش زدن در ساختمان مرکزی سرویس امنیت دولت روسیه یا بانک فرانسه.

او از سال ۲۰۱۷ در فرانسه در تبعید به سر برده است.

رسوایی ناشی از پیامک‌های سکسی گریوو باعث ایجاد موجی از شوک در کشوری شده است که در آن زندگی خصوصی سیاستمداران همواره منطقه ممنوعه تلقی شده است.

این سیاستمدار – که آقای پاولنسکی ادعا کرده همان مرد در ویدیویی است که او در اینترنت منتشر کرده – از رسیدن امانوئل ماکرون به قدرت حمایت کرد و نامزد برگزیده رئیس جمهوری فرانسه برای شهرداری پاریس بود.

آنیس بیزان، وزیر بهداشت فرانسه، به عنوان جایگزین او از سوی حزب اُن مارش انتخاب شده است.

بیشتر از جهان