فرود آمدن چندین راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

به گفته یک مقام نظامی آمریکا این حملات تلفاتی نداشته است

AHMAD AL-RUBAYE / AFP- محل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آمریکایی نوشته است که صبح روز یک‌شنبه به وقت محلی چندین راکت به نزدیکی محل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز و به نقل از یک منبع آمریکایی در منطقه «پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی» در این حملات راکتی مورد اصابت قرار گرفته‌اند. 

خبرگزاری فرانسه گفته است، شلیک این راکت‌ها باعث شده «آژیر خطر» در تمامی مجتمع دیپلماتیک در منطقه سبز بغداد به صدا در بیاید.

منطقه سبز بغداد، محل استقرار بسیاری از مراکز مهم دولتی و دیپلماتیک در عراق است. سفارت آمریکا نیز در این منطقه مستقر است. 

مایل کا گینس، سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق اصابت راکت به پایگاه محل حضور نیروهای ائتلاف در بغداد را تایید کرده است.

به گفته این مقام ارشد نظامی  «حملات با راکت‌های کوچک و در ساعت سه و ۲۴ دقیقه بامداد انجام شده‌اند».

مایل کاگینس تاکید کرده که این حملات تلفاتی نداشته و هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در ماه‌های گذشته حملات راکتی به منطقه سبز بغداد و به‌خصوص حوالی سفارت آمریکا و هم‌چنین مناطق محل استقرار نیروهای آمریکایی شدت گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، گزارش‌هایی از حملات راکتی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی به‌خصوص «حشد الشعبی» به سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق است.