نامزد یک پست کلیدی در پنتاگون به دلیل مهاجرستیزی کنار رفت

جی.دیوید پترسون در مقاله‌ای چندفرهنگی و مهاجرت را دلیل افزایش حمله‌های تروریستی توصیف کرده بود

پرچم ایالات‌متحده روی ساختمان پنتاگون با نمایی از کنگره آمریکا-AFP

نامزد یکی از شغل‌های رده بالای پنتاگون از دور خارج شده است. به گزارش وب‌سایت «پولیتیکو»، علت این امر پیدا شدن مقاله‌ای جنجالی بوده که او یکی از نویسندگانش است.

آقای جی. دیوید پترسون در روز ۹ ژانویه نامزد شده بود تا دومین فرد عالی در دفتر خدمه باشد که کارش نظارت بر سربازگیری، رشد حرفه‌ای سربازان و مسائل پرداختی در وزارت دفاع است .

آقای پترسون در سال ۲۰۱۷ به همراه ای دی پی افرسون مقاله‌ای برای وب‌سایت محافظه‌کار «فدرالیست» نوشت که در‌ آن کشتار دسته‌جمعی را تقصیر مهاجرینی می‌داند که در جامعه جذب نمی‌شوند.

این مقاله با عنوان «مولتی‌کالچرالیسم (چندفرهنگی) چطور به رشد تروریسم خانگی کمک می‌کند» درست چند روز پس از آن منتشر شد که حمله مهاجری از ازبکستان در منطقه «لوور منهتن» نیویورک منجر به هشت کشته و ۱۲ زخمی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش «پولیتیکو» سه منبع دارد: یکی از دستیاران سناتوری دموکرات، یک فرد دیگر آشنا با مساله و یکی از مقامات وزارت دفاع که گفته وقتی صحبت در مورد این مقاله پا گرفت آقای پترسون پشتیبانی از نامزدی خود را از دست داد.

دو نویسنده در این مقاله استدلال می‌کنند که شواهد روزافزون نشان می‌دهد که مولتی‌کالچرالیسم (چندفرهنگی) از دلیل اصلی است که باعث می‌شود مهاجرین در فرهنگ جدید خود جذب نشوند و این از دلایل افزایش رفتار تروریستی در آمریکا است.

آنان نوشتند: «البته که ما نفوذ تبلیغات وسیع داعش را ندیده نمی‌گیریم اما این تبلیغات زمانی کارگر واقع می‌شوند که ذهن شنونده اراده پذیرش داشته باشد.»

در این مقاله در ضمن می‌خوانیم: «مولتی‌کالچرالیسم نقطه مقابل ماهیت آمریکا و تفکر بنیادین پدران بنیانگذار ما است که آمریکا را به عنوان جامعه‌ای یگانه حفظ می‌کند.»

در ادامه می‌خوانیم: «هیچ کس مهاجرین را وادار یا مجبور نمی‌کند به آمریکا بیایند. ما شهروندان از مهاجرین قانونی با این فرض استقبال می‌کنیم که با اراده آزاد خود می‌آیند. یعنی آن‌ها می‌پذیرند برای زندگی با قوانین ما و فرهنگ ما همان‌طور که هست به آمریکا بیایند نه آن طور که شاید خواهان تغییر آن باشند.»

آقای پترسون در حال حاضر معاون رئیس و مدیر ارشد بخش فرصت‌های اقتصادی استراتژیک در شرکت مشاوره مدیریت «اس ام ای» است. کنار زده شدن او در حالی صورت می‌گیرد که چندین نفر از مقام‌های ارشد پنتاگون کنار رفته‌اند و در نتیجه مقامات کنونی مجبور شده‌اند چند وظیفه مختلف را به صورت «موقت» به عهده بگیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان