نظرسنجی‌های جدید انتخابات آمریکا؛ دونالد ترامپ در هفت ایالت کلیدی از بایدن جلوتر است

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، ترامپ از ۴۱.۷ درصد حمایت برخوردار است، در حالی که این میزان برای جو بایدن ۴۰.۹ درصد اعلام شده است

نشریه نیوزویک روز شنبه ۲۷ آوریل (هشتم اردیبهشت) در گزارشی به بررسی نتایج نظرسنجی‌های اخیر درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت. بر اساس گزارش این نشریه، میانگین آرای گردآوری‌شده از طریق منابعی چون مراکز نظرسنجی «۵۳۸» (FiveThirtyEight) و «ریل کلیر پولینگ»  (Real Clear Polling) نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در حال حاضر در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است و جو بایدن در همه ایالت‌های کلیدی از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا عقب‌تر است.

میانگین نتایج نظرسنجی‌های انجام‌گرفته در حال حاضر نشان می‌دهد که ترامپ از ۴۱.۷ درصد حمایت برخوردار است، در حالی که این میزان برای جو بایدن ۴۰.۹ درصد اعلام شده است.

تحلیلگران سیاسی در کل معتقدند هفت ایالت آمریکا کانون‌های حساس مبارزه و رقابت برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند: آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین. انتظار می‌رود ترامپ و بایدن بخش قابل‌توجهی از تبلیغات و کارزارهایشان را در این ایالت‌ها برگزار کنند.

وضعیت میانگین نظرسنجی‌ها در هر یک از این ایالت‌های کلیدی به شرح زیر است:

آریزونا

بر اساس میانگین نتایج در وب‌سایت نظرسنجی ۵۳۸، ترامپ در حال حاضر با ۳.۶ امتیاز نسبت به بایدن پیشتاز است و از ۴۳.۲ درصد حمایت برخوردار است، در حالی که بایدن ۳۹.۷ درصد آرا را دارد.

در انتخابات سال ۲۰۲۰، بایدن در آریزونا ترامپ را با اختلاف کمتر از ۱۱ هزار رای شکست داد. در آن زمان، دموکرات‌ها ۴۹.۴ درصد آرا را به دست آوردند، در حالی که جمهوری‌خواهان ۴۹.۱ درصد رای کسب کردند. از سال ۱۹۹۶ به بعد، بایدن اولین نامزد دموکراتی بود که توانست در این ایالت پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جورجیا: بر اساس گزارش وب‌سایت آمریکایی ۵۳۸، بایدن در جورجیا با میانگین ۶.۳ امتیاز از ترامپ عقب‌تر است. بایدن دموکرات از حمایت حدود ۳۹.۳ درصد رای‌دهندگان جورجیا برخوردار است، در حالی که ۴۵.۶ درصد از رقیب جمهوری‌خواه او، دونالد ترامپ، حمایت می‌کنند.

مانند آریزونا، بایدن سال ۲۰۲۰ در جورجیا هم با اختلافی اندک بر ترامپ پیروز شد. از سال ۱۹۹۲ تا قبل از پیروزی بایدن، هیچ نامزد دموکراتی نتوانسته بود در جورجیا پیروز شود.

میشیگان:‌ رای‌دهندگان در میشیگان ترامپ را با اختلاف ۳.۲ درصد ترجیح می‌دهند. ترامپ از حمایت ۴۲.۸ درصدی در این ایالت برخوردار است، در حالی که بایدن حمایت ۳۹.۶ درصدی دارد.

دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اختلافی اندکی در میشیگان برنده شد، اما این ایالت در سال ۲۰۲۰ به سمت بایدن رفت.

نوادا: اگرچه نوادا از سال ۲۰۰۸ در هر انتخابات ریاست‌جمهوری به سمت نامزدهای دموکرات گرایش داشت، میانگین نتایج نظرسنجی‌ها در حال حاضر نشان می‌دهد که ترامپ از بایدن محبوب‌تر است. نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آینده آمریکا یعنی دونالد ترامپ از ۴۳.۳ درصد و نامزد دموکرات یعنی بایدن از ۳۷.۲ درصد حمایت برخوردارند.

این تفاوت آرا در حالی است که بایدن پیش از این در سال ۲۰۲۰ موفق شده بود ترامپ را در نوادا با ۳۳ هزار رای بیشتر شکست دهد.

کارولینای شمالی: میانگین نتایج نظرسنجی در این ایالت نشان می‌دهد که ترامپ با ۵.۴ امتیاز بر بایدن برتری دارد، به این ترتیب که او از ۴۵.۱ درصد حمایت برخوردار است، در حالی که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا ۳۹.۷ درصد آرا را جلب کرده است.

پنسیلوانیا: رقابت نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالت پنسیلوانیا نزدیک است؛ ترامپ تنها با میانگین ۱.۱ درصد بر بایدن برتری دارد و از ۴۳ درصد حمایت برخوردار است، در حالی که این میزان برای بایدن ۴۱.۹ درصد است.

 بایدن در سال ۲۰۲۰ موفق شد در پنسیلوانیا پیروز شود، در حالی در سال ۲۰۱۶، ترامپ بیشترین آرا را در این ایالت تصاحب کرده بود.

ویسکانسین: بر اساس میانگین آرای اعلام‌شده در وب‌سایت ۵۳۸، ترامپ در ویسکانسین با اختلاف ۱.۲ درصد از بایدن پیشی گرفت و  ۴۲ درصد حمایت‌ها را کسب کرد، در حالی که بایدن دموکرات ۴۰.۸ درصد از آرا را به نام خود زد.

ایالت ویسکانسین نیز مانند پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۶ سمت ترامپ بود اما در سال ۲۰۲۰، بایدن در این ایالت برنده شد. پیش از پیروزی ترامپ، این ایالت از سال ۱۹۸۴ به نفع جمهوری‌خواهان رای نداده بود.

بیشتر از جهان