بازگشت صندل‌ لژدار به دنیای مد

صندل لژدار پس از سال‌ها با کمی تغییرات و با شکلی مدرن‌ به بازار مد بازگشته است

عکس تزیینی پاهای زنی را با صندل‌ لژدار اسپادریل نشان می‌دهد-Canva

همچنان که بهار دامن پرشکوفه‌اش را پهن می‌کند، وقت آن است که لباس‌ها و کفش‌های گرم زمستانی جایشان را به لباس‌ها و تکه‌های ظریف‌تر و سبک‌تر بهاری و تابستانی بدهند.

هفته‌های مد چهارگانه احتمالا مهمترین رویدادی است که روند مد سال بعد را تعیین می‌کند. چمنا کمالی، طراح جدید کلوئه، در نمایش مجموعه پاییز-زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ در اواخر فوریه، بازگشت صندل‌های لژدار را به عرصه جهانی مد به زیبایی معرفی کرد.

اولین مجموعه چمنا در کلوئه در حالی در پاریس به نمایش درآمد که مهمانان مشهور ردیف اول، ازجمله سینا میلر، بازیگر آمریکایی-بریتانیایی، صندل‌های چرمی مشابه با لژهای یکدست و پهن چوبی به پا داشتند. چیزی که از چشم تیزبین کارشناسان مد پنهان نماند و نوید بازگشت کلوئه به سبک بوهمین (Bohemian Style) را می‌داد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

بوهمین یا بوهو پوششی است که در آن راحتی و آزادی عمل در انتخاب از هرچیزی مهمتر است. لباس‌های آزاد و گشاد، طرح و شکل‌های بومی و محلی پارچه‌ها ازجمله نشانه‌های سبک بوهو‌ اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت «کی چی می‌پوشد؟» (who what wear) در گزارشی نوشت که در بین صندل‌های لژداری که پس از سال‌ها دوباره به عرصه مد بازگشته‌اند، سه نمونه آنها با زیبایی‌شناسی معاصر همخوانی بیشتری دارند: صندل‌های نسبتا لوکس لژدار، صندل‌های اسپادریل کلاسیک (صندل‌هایی که لژشان با الیاف حصیری پوشانده شده‌اند) و صندل‌های تخت لژدار. اگرچه این سبک‌ها ممکن است از مد گذشته الهام بگیرند، اما دقیقا تکرار آنها نیستند.

صندل‌ نسبتا لوکس لژدار (QUIET-LUXURY)


این صندل‌ها نسبت به انواع قدیمی‌ترشان ظریف‌ترند، و جزئیات متفاوتی دارند. صندل‌های جدید اغلب لژ‌ کوتاه‌تر و بند و ظاهر شیک‌تری دارند. فراگامو، رخ و ویکتوریا بکام در نمایش بهار-تابستان۲۰۲۴ نمونه‌هایی از این صندل‌ها را به نمایش گذاشتند.


صندل‌ اسپادریل کلاسیک (CLASSIC WEDGE ESPADRILLES)

صندل اسپادریل زیره حصیری دارد. اگرچه این صندل‌ها با حس و حال پاریسی هیچ وقت از مد نیفتادند، اما ارزش توجه بیشتر را دارند. بیشتر مدل‌های پال کاستلو در مجموعه بهار-تابستان ۲۰۲۴ با این صندل‌ها روی صحنه نمایش آمدند.


۳- صندل‌ تخت مدرن ( MODERN FLATFORM SANDALS)


اگر در سال‌های گذشته یافتن صندل تخت با ارتفاع کمتر از سه سانتی‌متر دشوار بود، اکنون انواع متفاوتی از این مدل در بازار موجود است که علاوه بر ارتفاع کمتر و سادگی بیشتر، حس نوستالژیک خود را حفظ کرده‌ است.

بیشتر از مُد و زیبایی