شین‌بت از کشف محموله سلاح قاچاق از ایران به کرانه باختری خبر داد

به گزارش شین بت، واحد ۴۰۰۰ سپاه پاسداران که جواد غفاری فرماندهی آن را بر عهده دارد و واحد عملیات ویژه نیروی قدس در سوریه که به واحد ۱۸۸۴۰ شناخته می‌شود که زیرمجموعه واحد ۸۴۰ سپاه به فرماندهی اصغر بکری است، پشت پرده این عملیات بوده‌اند

تصویری از سلاح‌هایی که شین‌بت می‌گوید از ایران به کرانه باختری قاچاق شده است-شین‌بت

آژانس امنیتی شین‌بت اسرايیل روز دوشنبه از خنثی‌سازی تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای قاچاق محموله‌ای بزرگ از سلاح‌های پیشرفته به کرانه باختری خبر داد.

به گزارش شین بت، واحد ۴۰۰۰ سپاه پاسداران که جواد غفاری فرماندهی آن را بر عهده دارد و واحد عملیات ویژه نیروی قدس در سوریه که به واحد ۱۸۸۴۰ شناخته می‌شود که زیرمجموعه واحد ۸۴۰ سپاه به فرماندهی اصغر بکری است، پشت پرده این عملیات بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تایمز اسرايیل، شین‌بت و ارتش اسرايیل در جریان بازداشت فلسطینیان به ظن دست داشتن در «حمله تروریستی» این پروژه را کشف کردند.

این گزارش حاکی از آن است که یک مقام عالی‌رتبه جنبش فتح به نام منیر مقداح که ساکن اردوگاه پناهندگان در لبنان است نیز در این پروژه دست داشته است.

شین‌بت می‌گوید که مقداح از چهره‌های شناخته شده است که سال‌ها است با حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران کار می‌کند. براساس این گزارش، او برای قاچاق سلاح به کرانه باختری، استخدام فلسطینیان برای انجام حمله و تامین مالی حمله‌ها تلاش کرده بود.

شین‌بت می‌گوید که ارتش اسراییل مقادیر قابل توجهی سلاح پیشرفته متعلق به ایران کشف کرده است که قرار بود به کرانه باختری قاچاق شود.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرايیل پیش‌تر گفته بود که جمهوری اسلامی ایران به دنبال انجام حمله‌های تروریستی از طریق قاچاق سلاح به کرانه باختری است. او درباره آمادگی برای افزایش حمله‌ها در ماه رمضان هشدار داده بود.

بیشتر از جهان