حلقه هوشمند اپل و سامسونگ به زودی به بازار می‌آید

این پوشیدنی جدید می‌تواند از یک ردیاب سلامت و تناسب اندام فراتر برود و راه‌هایی برای پیمایش در واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی ارائه دهد

تصویری از حلقه هوشمند گلکسی سامسونگـ X/@StockMKTNews

برپایه گزارش‌ها، اپل و سامسونگ هردو مخفیانه روی حلقه‌های هوشمند کار می‌کنند.

این دو شرکت بزرگ فناوری چندین سال است که بی‌سروصدا در حال ثبت اختراع این فناوری پوشیدنی‌اند، هرچند نشانه‌ها حاکی است که «حلقه اپل» یا «حلقه گلکسی» به‌زودی قرار است عرضه ‌شود.

نشریه کره‌ای ئی‌تی‌نیوز به نقل از یک منبع داخلی گزارش داد که «ظاهرا تجاری‌سازی» برای حلقه اپل «به‌زودی انجام می‌شود».  

هر حلقه اپل همراه حسگرهای زیست‌سنج که برای ردیابی سلامت و تناسب اندام کاربر طراحی شده، ممکن است به‌طور بالقوه شامل کنترل‌های حرکتی بی‌سیم برای تعامل با هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو شرکت کوپرتینو نیز باشد که به‌تازگی راه‌اندازی شده است.

به ادعای این گزارش، ممکن است برنامه سامسونگ این باشد که حلقه هوشمندش را در اوایل ژوئیه عرضه کند. این حلقه هوشمند گذشته از ردیابی سلامت، می‌تواند پشتیبان پرداخت‌های بی‌سیم نیز باشد.

سامسونگ نخستین بار ماه گذشته در رویداد گلکسی آنپکد خود یک حلقه هوشمند عرضه کرد و گفت [این حلقه] قادر است با اپلیکیشن‌های موجود سلامت این شرکت مانند سامسونگ هلث (Samsung Health) ادغام شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت آن موقع گفت: «ما یک وسیله قدرتمند و دردسترس برای سلامت و تندرستی ساختیم، ما اینجاییم تا شکل آینده سلامت را تغییر بدهیم به شکلی که فقط از سامسونگ برمی‌آید.»

اپل و سامسونگ هردو در فناوری پوشیدنی به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند، و با ساعت اپل و ساعت گلکسی میلیاردها دلار درآمدزایی کرده‌اند، هرچند هیچ‌یک روی حلقه هوشمند سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

گزارشی در سال ۲۰۲۳ از شرکت مشاوره دیتاهورایزن ریسرچ (DataHorizzon Research) پیش‌بینی کرد که ارزش بازار جهانی حلقه‌ هوشمند تا سال ۲۰۳۲ به ۱.۴ میلیارد دلار خواهد رسید، که بیشتر از ۱۴۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

برپایه گزارش ۳۶۰ اینداستری اینسایتز (360 Industry Insights)، پیشگام کنونی بازار در فضای حلقه هوشمند اورا (Oura) شرکت نوپا فنلاندی فناوری سلامت است که سهمی بیش از ۵۰ درصد را دراختیار دارد.  

این وسیله ۲۹۰ پوندی قادر است فعالیت، ضربان قلب، دما، میزان خواب و استرس را ردیابی کند و حتی برای تشخیص نشانه‌های اولیه بیماری‌ها به کار رود.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو و سن دیه‌گو در سال ۲۰۲۰ گزارش دادند که یک حلقه هوشمند اورا قادر است پیش از بروز هرگونه نشانه‌های ظاهری، زمان ابتلا به کووید-۱۹ کاربر را تشخیص دهد.

میکو کارکاینن، مدیر ارشد مالی شرکت اورا، در رویدادی که ایندیپندنت در آن حضور داشت گفت: «ما تا سه روز پیش از شروع علائم تغییرات را می‌بینیم. اگر [کاربر] زودتر پیامی دریافت کند می‌تواند قرنطینه شود – این امر به‌شیوه موثری جلوی شیوع [این بیماری] را می‌گیرد.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی