دونالد ترامپ: ایرانی‌ها از قاسم سلیمانی خیلی می‌ترسیدند

دونالد ترامپ: «افرادی که برای سمت‌های خاص دولتی در نظر گرفته می‌شوند فارغ از سن، باید مورد آزمون شناختی قرار گیرند»

دو ماه قبل از رای‌گیری مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی، دونالد ترامپ، عصر شنبه دهم فوریه در شهر کانوِی این ایالت و در میان جمع هوادارانش سخنرانی کرد. 

ترامپ در این سخنرانی خواستار اجباری شدن تست هوش برای همه داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد و افزود افرادی که برای سمت‌های خاص دولتی در نظر گرفته می‌شوند فارغ از سن، باید مورد آزمون شناختی قرار گیرند. 

اشتباه‌های لفظی مکرر بایدن در به یادآوردن نام‌ها و تاریخ‌ها و به زبان آوردن جملات نامفهوم و همچنین سردرگمی در هنگام سخنرانی و حضور در مراسم رسمی، موجب بروز ابهام‌ها و انتقادها درباره سلامت جسم و روان رئیس‌جمهوری آمریکا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش اخیر بازپرس ویژه ایالات متحده نیز نوشت که مصاحبه‌ها با رئیس‌جمهوری درمورد جابه‌جایی اسناد محرمانه نشان داد که حافظه‌اش «به‌شدت مشکل» دارد. این گزارش بایدن را «فردی دلسوز، دارای حسن نیت و مسن» که به نظر می‌رسد که «حافظه ضعیفی» دارد، توصیف کرد.

نیکی هیلی از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فرماندار کارولینای جنوبی بود و سپس در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد شد. ترامپ و هیلی اکنون برای نامزدی ریاست‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواه با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

دونالد ترامپ در ادامه سخنانش هیلی را «نامزد گلوبالیست‌ها و جنگ‌طلبانی که می‌خواهند میلیاردها میلیارد دلار پول را صرف جنگ‌های بی‌پایان کنند»‌ توصیف کرد. 

ترامپ بار دیگر به دستاوردهای نظامی خود در دوران تصدی‌اش بر کاخ سفید اشاره کرد و نام قاسم سلیمانی را به‌عنوان «بزرگ‌ترین و بدترین تروریستی»‌ آورد که در دوران او از میان برداشته شده است. ترامپ گفت‌:‌ «در دوران ریاست‌جمهوری من، ما داعش را شکست دادیم و دو نفر از بزرگ‌ترین و بدترین تروریست جهان را از پا درآوردیم. اسمشان را لازم نیست بگویم، همه می‌دانند: سلیمانی و البغدادی، بنیانگذار داعش. فکر می‌کنم ایرانی‌ها خیلی از سلیمانی می‌ترسیدند. او مردی شرور و پدر بمب‌های کنار جاده‌ای بود.» 

دونالد ترامپ چند روز قبل در نوادا و جزایر ویرجین به پیروزی دست یافت و امیدوار است که در رای‌گیری مقدماتی کارولینای جنوبی نیز، نیکی هیلی تنها رقیب باقی‌مانده خود را در زمین خانگی او شکست دهد. 

نیکی هیلی که هنوز در هیچ‌یک از رقابت‌های مقدماتی برنده نشده، در کارولینای جنوبی کارزار تبلیغاتی برگزار می‌کند.

بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها، به نظر می‌رسد که ترامپ نامزد اصلی جمهوری‌خواهان برای انتخابات پیش رو در آمریکا باشد، با فاصله زیاد از هیلی پیش است. 

نشریه هیل نوشته است که پیش از انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی که قرار است دو هفته دیگر در ۲۴ فوریه برگزار شود، هیلی حمله‌ها درباره سلامت روانی علیه ترامپ را افزایش داده است و در تبلیغات خود ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، را «پیرمردهای بداخلاق» توصیف کرده است. 

ستاد هیلی همچنین یک بیلبورد سیار را که در آن به مسئله سن در انتخابات اشاره شده است، در اطراف گردهمایی طرفداران ترامپ در روز شنبه به حرکت درآورده است. 

ترامپ در گذشته به انتقادهای مربوط به سن پاسخ داده است. او در اوایل امسال مدعی شد که می‌تواند هیلی را در آزمون شایستگی شکست دهد.

دونالد ترامپ که پیشتاز رقابت‌های داوطلبی ریاست‌جمهوری از حزب جمهوری‌خواه است، سه پیروزی متوالی را در سه رقابت مقدماتی ایالتی جمهوریخواهان به دست آورد و به رای‌گیری مقدماتی ۲۴ فوریه برای شکست رقیبش نیکی هیلی چشم دوخته تا بعد از این بتواند تمرکز خود را به طور کامل به رقابت با جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات متوجه کند.