پس از شیرشاه، کارتون بامبی هم بازآفرینی می‌شود

این فیلم کارتونی کلاسیک جدیدترین فیلمی است که دیزنی بازآفرینی می‌کند

نمایش فیلم شیر شاه در لندن-Niklas HALLE'N / POOL / AFP

بنا بر آنچه اعلام شده، کارتون کلاسیک بعدی که دیزنی قصد بازآفرینی آن را به روش حرکت زنده دارد، «بامبی» است.

بنا بر گزارش خبرگزاری ددلاین، نویسندگان فیلم‌های کاپیتان ماروِل و روگ وان نیز عضو گروه نویسندگان دست‌اندرکار این اقتباس سینمایی جدید هستند. دیزنی پیش از این، کتاب جنگل و شیرشاه را بازآفرینی کرده است.

داستان این فیلم که بر اساس نسخه اصلی سال ۱۹۴۲ است، پیرامون بچه‌گوزنی است که مادرش را در جنگل گم می‌کند و می‌خواهد راهش را پیدا کند. تولید این فیلم را شرکت تولیدی دپث آو فیلد (کریس وتسز، پل ویتز و اندرو میانو) بر عهده دارد و جنوا روبرتسون-دوئورِت (کاپیتان مارول)، با همکاری لیندزی بی‌یر (سی‌یرا بورخس حیف نون است) نویسندگی آن را بر عهده دارند.

شرکت دپث آو فیلد، دست‌اندرکار بازآفرینی پینوکیوی رابرت زمکیس نیز هست؛ داستان عروسک چوبی‌ای که می‌خواهد تبدیل به «پسری واقعی» شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نسخه بازآفرینی شده شیرشاه به روش حرکت زنده به کارگردانی جان فاورو، پارسال ۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار (۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون پوند) در سینماهای سراسر جهان فروخت. در این فیلم، هنرمندانی مانند بیانسه و دونالد گلووِر صداپیشگی کرده‌اند. اما فیلم کتاب جنگل که در سال ۲۰۱۶ به دست همین کارگردان تولید شد، ۹۶۶ میلیون دلار (۷۳۹ میلیون پوند) فروش داشت.

تب جدید بازآفرینی فیلم که در دیزنی و در کل صنعت فیلمسازی درافتاده است، به جنجال زیادی در میان منتقدان و طرفداران این فیلم‌ها انجامیده است. بسیاری، از تماشای بازآفرینی فیلم‌های کلاسیک محبوبشان راضی نیستند.

در سال ۲۰۱۹ معلوم شد که این بازآفرینی‌ها در دهه اخیر، برای دیزنی حدود ۷ میلیارد دلار (۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند) سود خالص به ارمغان آورده است.

مولان، جدیدترین بازآفرینی دیزنی به شیوه حرکت زنده است که مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند و قرار است روز ۲۷ ماه مارس اکران شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم