ترامپ پیشنهاد ظریف برای لغو تحریم‌ها را نپذیرفت

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد ایران برای لغو تحریم‌ها قبل از شروع هر گونه مذاکره را رد کرد

پاسخ ترامپ به پیشنهاد ظریف: نه، مرسی! -Alastair Grant / POOL / AFP

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد جمهوری‌ اسلامی ایران را برای لغو تحریم‌ها قبل از شروع هر گونه مذاکره بین دو کشور، رد کرد و نپذیرفت .

دونالد ترامپ در صفحه کاربری توئیتر خود در یک توئیت به زبان‌های فارسی و انگلیسی  با رد صریح پیشنهاد وزیر خارجه ایران گفته است: "وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی."


ساعاتی بعد از این توئیت  وزیر خارجه ایران نیز واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود تصمیم‌ها و اظهارات سیاست خارجی خود را به‌جای آن‌که بر سرخط‌های خبرهای فاکس‌نیوز و مترجمان فارسی‌ زبانش بنا نهد، بر پایه واقعیت‌ها بنا کند.»

ظریف در ادامه از دونالد ترامپ خواسته مصاحبه‌اش با اشپیگل را کامل بخواند تا «بیشتر مطلع شود»


وزیر خارجه ایران در گفت وگویی با نشریه اشپیگل ، مذاکره با آمریکا را حتی بعد از کشته شدن  قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ممکن دانسته بود اما گفته بود قبل از آن باید تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود .

 رد پیشنهاد لغو تحریم‌ها از سوی دونالد ترامپ در حالی است که آمریکا گفته است همچنان به سیاست اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد . آمریکا که سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد گفته است، آماده مذاکره و امضای توافقی جدید با ایران است.

واشینگتن خواهان توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و نیز تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران و عدم حمایت ایران از گروه‌هایی است که از نظر آمریکا تروریست محسوب می‌شوند.

بیشتر از