نتانیاهو بار دیگر با تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالفت کرد

نخست‌وزیر اسرائيل پنج‌شنبه در یک نشست خبری تاکیدکرد که اسرائیل به ایران حمله می‌کند

نخست‌وزیر اسرائیل پنج‌شنبه با تایید سخنان پیشین خود، در یک نشست خبری تاکیدکرد که با تشکیل کشور مستقل فلسطینی پس از پایان جنگ غزه مخالف است. 

نتانیاهو در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که «اکثر شهروندان اسرائیلی نیز با تشکیل کشور مستقل فلسطینی مخالف هستند.» 

پردوام‌ترین نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «من این حقیقت را به دوستان آمریکایی خود گفته‌ام و همچنین هر گونه تلاش برای تحمیل واقعیتی را که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند متوقف کرده‌ام.»

وی تاکیدکرد اسرائیل تنها با طرحی موافقت خواهدکرد که «کنترل کامل امنیت نوار غزه را به این کشور بدهد.»‌ 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتانیاهو در سخنان روز پنج‌شنبه تاییدکرد که «بدست‌گرفتن کنترل امنیت نوار غزه و عدم تشکیل کشور مستقل فلسطینی،‌ مانع گسترش ارتباط دیپلماتیک اسرائیل با کشورهای عربی در چارچوب پیمان ابراهیم نخواهدشد.» 

این در حالی است که مقامات عربستان سعودی بارها در هفته‌های گذشته تاکیدکرده‌اند که تنها پس از تشکیل کشور مستقل فلسطینی است که آنها می‌توانند به عادی سازی روابط با اسرائيل بیندیشند. به جز عربستان سعودی، مهم‌ترین متحدان اسرائیل از جمله ایالات‌متحده بارها در هفته‌های گذشته بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان تنها راه‌حل ایجاد صلح پایدار در منطقه خاورمیانه تاکیدکرده‌اند. 

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی قبلا به وبسایت اکسیوس گفته‌ بودند که بلینکن به نتانیاهو تاکیدکرده که عربستان سعودی همچنان خواهان عادی‌سازی روابط با اسرائیل پس از جنگ است، اما فقط در صورتی که اسرائیل به اصل راه‌حل دوکشوری پایبند باشد. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ایران گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم.» وی افزود: «سر افعی در ایران پشتیبان حملات حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله لبنان است.»

بیشتر از جهان