یک شهربازی‌ در چین خوکی را وادار به پرش از ارتفاع کرد

این خوک پس از سقوط آزاد راهی کشتارگاه شد

گفته می‌شود که هدف از این اقدام جذب مشتریان بیشتر بوده است

افکار عمومی در فضای مجازی واکنش تندی به ویدیویی نشان دادند که در آن، خوک زنده‌ای را در یک شهربازی در چین به طناب بانجی جامپینگ (پرش از ارتفاع)  بسته‌اند و از سکویی در ارتفاع ۷۰ متری به پایین پرت کرده‌اند. این شهربازی بابت این واقعه عذرخواهی کرده است.

این شاهکار «مبتذل»، از طریق تارنمای وِیبو پخش شده است که پرکاربرترین رسانه چینی در فضای مجازی است. در این ویدیو، دو مرد خوکی را از پلکانی فلزی بالا می‌برند و بر سکو قرار می‌دهند.

پاهای این خوک ۷۵ کیلوگرمی را بسته‌اند تا نتواند فرار کند. سپس شنلی تنش کرده‌اند و او را به طناب بانجی جامپینگ بسته‌اند و از سکویی به پایین پرت کرده‌اند.

صدای ضجه خوک حین پرش به گوش می‌رسد و جمعیتی که برای تماشای این صحنه گرد آمده‌اند، می‌خندند و تشویق می‌کنند.

مسئولان این شهربازی که در منطقه جنوب غربی شهر چونگ کینگ واقع شده است، اعلام کرده‌اند که با این شیرین‌کاری قصد داشته‌اند قسمت بانجی جامپینگ را در روز ۱۸ ژانویه افتتاح کنند.

این شهربازی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «صمیمانه پذیرای انتقادها و توصیه‌های شهروندان در فضای مجازی هستیم و از افکار عمومی عذرخواهی کردیم.»

«سعی در بهبود شیوه بازاریابی برای این جاذبه گردشگری خواهیم کرد تا به گردشگران خدمات بهتری ارائه کنیم.»

افکار عمومی در چین این عمل را محکوم کردند و آن را مصداق ظلم به حیوانات و «شکنجه» آن‌ها خواندند.

یکی از کاربران نوشته است: «نمی‌توانید به صرف این که سالی که گذشت سال خوک بوده، خوکی را شکنجه کنید.» 

دیگری گفته است: «بی‌تردید این مصداق ظلم به حیوانات است. توصیه می‌کنم به جایش خود برگزارکننده این مراسم را با طناب ببندیم تا بانجی جامپینگ کند.»

بنا بر گزارش‌های محلی، مالک این شهربازی گفته است: «[در روز افتتاحیه] باید اولین پرش را یک خوک بکند، چون قیمت گوشت خوک خیلی زیاد بوده است و اخیراً کمی کاهش یافته است.»

مالک شهربازی که نامش فاش نشده است، هم‌چنین گفته است که شنبه آینده با این شیرین‌کاری «پایان سال خوک و آغاز سال نو چینی را هم که سال موش است، جشن می‌گیریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر گزارش‌ها، یکی از مسئولان روابط عمومی این شهربازی هم‌چنین گفته است که آن خوک را پس از مراسم به کشتارگاه برده‌اند و ضربه‌ روانی‌ای که در اثر این برنامه خورده است، «صرفاً بخشی از این مراسم سرگرم‌کننده» بوده است.

ظلم به حیوانات در چین ممنوع نیست، اما در سال‌های اخیر آگاهی عمومی در مورد مسایل مربوط به رفاه حیوانات افزایش یافته است و مردم طومار امضا می‌کنند و حرکت‌هایی راه می‌اندازند و از دولت چین می‌خواهند که سیاست‌هایی را در این خصوص وضع کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیسون بیکر، نایب رئیس بخش پویش‌های بین‌المللی در دفتر آسیاییِ بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران، به ایندیپندنت گفت: «این مصداق ظلم به حیوانات به بدترین شکل ممکن است. بانجی جامپینگ، حتی برای آدم‌هایی هم که با رضایت خود این کار را می‌کنند، تجربه ترسناکی است. فقط تصور کنید چقدر وحشت می‌کنید اگر به زور پاهاتان را ببندند و از روی سکوی بلندی به پایین پرت‌تان کنند. این، کاری است که برای چند لحظه خنده مبتذل، با این خوک کردند. خوک هم مانند ما درد و ترس را حس می‌کند. این طور برنامه‌های چندش‌آور که برای جذب عموم مردم برگزار می‌شود، باید غیرقانونی اعلام شود.»

او افزود: «این شهربازی کاملاً حقش بود این‌طور با واکنش منفی افکار عمومی در فضای مجازی روبه‌رو شود. واکنش تند مردم چین زنگ هشداری است برای سیاستگذاران چینی تا فوراً اقدام به وضع قوانینی در حمایت از حیوانات کنند.»  

© The Independent

بیشتر از جهان