بهترین لحظات مد افراد مشهور در سال ۲۰۲۳‏

از تور تیلور سوئیفت و بیانسه گرفته تا نمایش فیلم باربی و سبک سرتاپا قرمزپوش دوجا کت، سال ۲۰۲۳ شاهد لحظات مد ‏منحصر‌به‌فردی بود

از راست به چپ: مارگو رابی در نمایش فیلم باربی، کندال جنر در نمایش اسکیاپارلی و کیم کارداشیان در شب نشینی موزه متروپولیتن-AFP-instagram/margotrobbieofficial

یک سال دیگر آمد و تقریبا به پایان رسید. در این سال شاهد سبک‌های پوشش ظاهری بودیم که برخی از آن‌ها هنوز در ذهن‌ها به‌جا مانده‌ است.

در سال ۲۰۲۳، دو ستاره بزرگ پاپ جهان، تیلور سوئیفت و بیانسه، تورهای بزرگی سرشار از لحظات باشکوه مد را آغاز کردند و صحنه استادیوم‌ها را به سکوهای نمایش مد تبدیل کردند. در همین حال، ریانا خبر دومین بارداری‌اش را در لحظه‌ای غافلگیرکننده در حین اجرا در سوپر بال فاش کرد.

تور مطبوعاتی فیلم «باربی» مارگو رابی را صورتی‌پوش کرد و عروسی فوق‌العاده سوفیا ریچی، در جنوب فرانسه، او را یکی از محبوب‌ترین‌های تیک‌تاک کرد.

در بین این‌ها، یاغیان مشهور مد مانند دوجا کت و جولیا فاکس برخی از سرکشانه‌ترین سبک‌هایشان را به نمایش گذاشتند و تا مدت‌ها حیرت و تحسین همه را برانگیختند.

در ادامه این مطلب، بهترین و برجسته‌ترین لحظات سبک لباس افراد مشهور در سال گذشته را به انتخاب نشریه «صفحه شش» (پیج سیکس page six) می‌خوانید.

یال شیر کایلی جنر

کمتر از یک ماه پس از آغاز سال ۲۰۲۳، کایلی جنر، مدل و چهره تلویزیونی، در نمایش اسکیاپارلی در هفته مد فاخر پاریس، با لباس مخمل مشکی که سر بزرگ شیری روی آن نصب شده بود ظاهر شد و رسانه‌های اجتماعی را غافلگیر کرد.

گرچه در آفرینش این مد هیچ حیوانی آسیب ندیده بود، برخی معتقد بودند که این لباس شکار حیوانات وحشی را پسندیده و زیبا نشان می‌دهد. اما انجمن حمایت از رفتار اخلاقی با حیوانات (People for the Ethical Treatment of Animals) استفاده از سر شیر برای «جشن زیبایی حیوانات وحشی» را «بسیار مبتکرانه» خواند.

دوجا کت صحنه را قرمز کرد

دوجا کت، خواننده سبک رپ، در همان نمایش اسکیاپارلی در حالی حاضر شد که سرتاپایش با بیش از ۳۰ هزار نگین کریستال سواروفسکی قرمز پوشیده شده بود.

تغییر شکل مسحورکننده دوجا حدود پنج ساعت وقت پت مک گرات (Pat McGrath)، هنرمند آرایشگر، را گرفت. این استاد گریم در اینستاگرام صبوری دوجا کت را تحسین کرد و البته که نتیجه کارش ارزش صبر کردن را داشت.

لحظه اعلام خبر بارداری ریانا در سوپر بال

اگرچه ریانا با اجرای بین دو نیمه فینال سوپر بال (مسابقه نهایی لیگ فوتبال آمریکایی) پس از شش سال دوری از صحنه زنده ما را غافلگیر کرد، اما زمانی که زیپ لباس قرمز سرهمی برند لووی را باز کرد تا برآمدگی شکمش را نشان بدهد، میلیون‌ها بیننده را شوکه کرد.

اعلام بارداری دوم ریانا مجموعه جدیدی از سبک بارداری این ستاره را آغاز کرد که با تولد دومین فرزند او با A$AP Rocky در ماه اوت به اوج رسید.

بازنشستگی لا روچ

این طراح سبک بزرگ هالیوود با اعلام ناگهانی بازنشستگی‌اش از این صنعت در ماه مارس دنیای مد را شوکه کرد. او در یک پست اینستاگرامی، که بعدا حذف شد، نوشت: «شما بردید... من کنار رفتم. سیاست‌ها، دروغ‌ها و روایت‌های نادرست بالاخره کار خودش را کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری در رسانه‌های اجتماعی گمان می‌کردند که تصمیم روچ ناشی از ناهماهنگی در پیدا کردن جای نشستن در کنار زندایا، مشتری قدیمی‌اش، در نمایش لویی‌ ویتون بوده است، اما «معمار تصویر» (لقبی که روچ به خودش می‌دهد) به‌سرعت این شایعات را تکذیب کرد و در توییتی زندایا را خواهر کوچکش خواند.

او همچنین اعلام کرد که زندایا تنها کسی است که او برایش سبک لباس طراحی خواهد کرد و دیگر مشتریان مشهورش بهتر است دنبال طراح سبک دیگری بگردند.

تور «دوره‌ها»ی تیلور سوئیفت

تور «دوره‌ها»ی (Eras) این ستاره پاپ در ماه مارس آغاز شد و استادیوم‌های سراسر آمریکا را پر کرد و رکوردها را شکست. تیلور سوئیفت علاوه بر اجراهای موفق سه ساعت و نیمه‌، ده‌ها لباس از طراحان مطرح را به نمایش گذاشت که ادای احترامی به تاریخچه سبک او در طول دوران حرفه‌ای‌اش بود.

لباس عروسی سوفیا ریچی

پس از اینکه سوفیا ریچی، مدل و چهره تلویزیونی و دختر لیونل ریچی، در ماه آوریل با الیوت گرینج، مدیر اجرایی موسیقی، ازدواج کرد، یکی از شیک‌ترین عروس‌های سال شد.

سوفیا ریچی در جشن عروسی‌اش علاوه بر سه لباس شیک از مجموعه فاخر شانل، با لباس‌هایی از پرونزا اسکولر (Proenza Schouler)، خایت (Khaite)، و پاکو رابان (Paco Rabanne) ظاهر شد و تیک‌تاک را به تسخیر درآورد.

شب کارل لاگرفیلد در مت‌گالا

اولین دوشنبه ماه مه با مضمون «کارل لاگرفیلد: خط زیبایی» سرشار از ادای احترام به طراح ارشد فقید شانل بود؛ از لباس تویید آنا هاتاوی گرفته تا سبک گربه‌ای دوجا کت و انبوه مرواریدهای کیم کارداشیان.

سبک درخشان کیت میدلتون در مراسم تاج‌گذاری

در تاج‌گذاری شاه چارلز سوم در ماه مه، تصاویر زیادی از خانواده سلطنتی به نمایش گذاشته شد، اما سبک کیت میدلتون یکی از بهترین‌ها بود. شاهدخت ولز با پوشیدن پیراهن الکساندر مک‌کویین و سربند گل‌دوزی سه‌بعدی کار کلاه‌دوز جس کولت و الکساندر مک‌کویین سبک خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت.

شاهدخت شارلوت نسخه مشابه و کوچک‌تر این سربند را به سر گذاشته بود و لحظه به‌یادماندنی سبک هماهنگ مادر و دختر را رقم زد.

صحنه مد بیانسه در تور «رنسانس»

تیلور سوئیفت تنها پدیده پاپ امسال نبود که از هواداران با یک تور استثنایی پذیرایی کرد. بیانسه آلبوم «رنسانس» را با مجموعه نمایشی خیره‌کننده اجرا کرد که شامل سبک‌های ظاهر سفارشی از الکساندر مک‌کویین، گوچی، لووی، و بالمین بود.

فارل در صحنه نمایش لویی ویتون

فارل ویلیامز، آهنگ‌ساز و خواننده رپ، در سال ۲۰۲۳ به مقام طراح ارشد جدید لویی ویتون برای لباس‌های مردانه انتخاب شد. او اولین مجموعه‌اش را در ماه ژوئن در پاریس در یک نمایش پرستاره روی صحنه برد. بیانسه، جی‌زی، ریانا، همسرش A$AP Rocky، زندایا، کیم کارداشیان، و مگان تی استالیون تعدادی از این ستاره‌ها بودند.

فقط فهرست مهمانان فارل نبود که خبرساز شد. این طراح از یک کیف چرم تمساح با طرح کیف نمادین «اسپیدی» رونمایی کرد که با زنجیر طلای درشت و قفل الماس به قیمت یک میلیون دلار می‌توان آن را سفارش داد و خرید.

باربی و مارگو رابی

هم‌زمان با اکران فیلم باربی ساخته گرتا گرویگ، مارگو رابی در همکاری با اندرو مکمل، طراح سبک، سبک باربی (باربی‌کور) را با برخی از نمادین‌ترین لباس‌های این عروسک مشهور زنده کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی