تیلور سوییفت شخصیت سال مجله تایم شد

این نخستین بار است که یک هنرمند به‌دلیل موفقیت‌های هنری‌اش شخصیت سال مجله تایم می‌شود

تیلور سویفت در تور کنسرت The Eras در لس آنجلس - VALERIE MACON/AFP

تیلور سوییفت به‌عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد. او با رکوردشکنی در جدول فروش ترانه‌هایش توانست نامش را در تاریخ ثبت کند. تیلور سوییفت با آلبوم بازخوانی‌شده «۱۹۸۹» توانست رکوردهای فروش را جابه‌جا کند. پس از آن، برخی رسانه‌ها نوشتند که شهرتش در سال جاری سه‌برابر شده است.

تروی اسمیت در گفت‌وگو با آکسیوس در مورد این موضوع گفت در سال جاری، تیلور سوییفت در رده‌بندی افرادی مانند گروه بیتلز قرار می‌گیرد که سه آلبوم درجه یک در سال ۱۹۶۶ منتشر کردند. پس از آن، مایکل جکسون نیز در سال ۱۹۸۳ با انتشار آلبوم «تریلر» حکمرانی کرد.

اسمیت در این‌باره گفت: «این سالی بود که او هنرش را به کمال رساند. نه‌فقط با موسیقی‌اش، بلکه در موقعیتش به‌عنوان راوی اصلی دوران مدرن. جهانیان به استادیوم‌ها و سینماها رفتند تا کار او موسیقی متن زندگی‌شان باشد.»

سوییفت، ۳۳ ساله، این سال مهم را «لحظه موفقیت‌آمیز» نامید. مجله تایم معمولا غول‌های عرصه سیاست یا صنعت را به‌عنوان شخصیت سال انتخاب می‌کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در سال ۲۰۲۲، ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱، و جو بایدن و کاملا هریس، رئیس‌جمهوری آمریکا و معاونش، در سال ۲۰۰۰، از جمله شخصیت‌های سال مجله تایم در چند سال اخیر بودند.

انجمن مسافرتی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این خواننده پرطرفدار جهان از تور جهانی‌اش ۸۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است.  از سوی دیگر، فیلم کنسرت تیلور سوییفت پرفروش‌ترین فیلم کنسرت تاریخ آمریکا نام گرفت. این فیلم در هفته اول ۹۲.۸ میلیون دلار فروش کرد. کنسرت سوییفت، با این رکورد، پس از «جوکر»، دومین فیلم پرفروش تاریخ ماه‌های اکتبر لقب گرفت، در حالی که فقط با بودجه‌ای ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوییفت همچنین یکی از برگزیدگان سال ۲۰۱۷ «سایلنس بریکر» بود که در جریان جنبش «می تو» (Me Too) علیه آزار و اذیت جنسی زنان در دنیای موسیقی صحبت کرد. نام این هنرمند چندی پیش نیز در جایگاه پنجم قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۳، از نگاه مجله فوربس، دیده می‌شد.

این نخستین بار است که یک هنرمند، به‌طور عمده به‌دلیل تولید هنری‌اش، به‌عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب می‌شود. این انتخاب، و جایزه‌های دیگری که احتمالا این فوق‌ستاره موسیقی حال حاضر جهان خواهد گرفت، منجر به این خواهد شد که سال ۲۰۲۴ احتمالا سالی فراموش‌نشدنی برای او شود، سالی که ابتدایش را مجله تایم به نام تیلور سوییفت رقم زده است.

بیشتر از موسیقی