جنگ غزه؛ «نیروهای اسرائیلی در قلب خان یونس و در شدیدترین روز جنگ از آغاز عملیات زمینی قرار دارند»

بلینکن: تمامی عوامل خشونت‌ها در کرانه غربی باید پاسخگو باشند​

reuters

شصتمین روز جنگ میان اسرائیل و حماس در نوار غزه در حالی پایان یافت که ارتش اسرائیل به پیشروی‌های خود در مناطق جنوبی، به‌طور مشخص در خان‌یونس ادامه می‌دهد. خان‌یونس یکی از مراکز اصلی نیروهای حماس است و در عین حال جمعیت غیرنظامی زیادی هم در این منطقه زندگی می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد عملیات نظامی ارتش اسرائیل در نوار غزه تا هنگامی که اسرائیل به تمامی اهدافی که مشخص کرده است برسد ادامه می‌یابد. نابودی کامل حماس و آزاد کردن گروگان‌ها از اهداف اصلی اسرائيل عنوان شده است.

در این میان، به‌گفته جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، مخالفت حماس با آزادی شمار بیشتری از گروگان‌های زن، عامل شکست گفت‌وگوها با هدف تمدید آتش‌بس موقت در نوار غزه بود.

به‌گفته مقام‌های ارشد حماس، گروگان‌هایی که آزاد نشده‌اند یا نظامی‌اند یا شهروندانی‌اند که پیشتر سابقه حضور در ارتش اسرائیل را داشته‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کاخ سفید تلاش می‌کند تا تمامی عوامل خشونت‌ها در کرانه غربی را صرف‌نظر از این که به کدام طرف درگیری وابسته‌اند را مسئول و پاسخگو کند.

پیشتر وب‌سایت خبری تحلیلی-آکسیوس به‌نقل از دو مقام آگاه آمریکایی نوشت انتظار می‌رود وزارت امور خارجه دولت بایدن محدودیت‌های مسافرتی مشخصی را علیه ده‌ها تن از شهروندان اسرائیلی ساکن در کرانه غربی وضع کند.

بیشتر از