عملیات نجات موفق در هند؛ ۴۱ کارگر پس از ۱۷ روز از زیر آوار تونل بیرون کشیده شدند

این کارگران از ۱۲ نوامبر زمانی که بخشی از تونلی که آن‌ها در حال ساختش در شمال ایالت اوتاراکند هند بودند فرو ریخت، در زیر آوار به دام افتاده بودند

گروهی متشکل از ۴۱ کارگر که ۱۷ روز در تونلی فروریخته گیر افتاده بودند، روز سه‌شنبه ۷ آذر (۲۸ نوامبر) در عملیات نجاتی موفق، از زیر هیمالیا بیرون کشیده شدند.  

به گزارش سی‌ان‌ان، هفته‌ها طول کشید تا راه فرار کارگران از میان کوه ایجاد شود و دو متر آخر برای رسیدن به کارگران گیرافتاده با دست حفاری شد، تا اینکه سرانجام کارگران توانستند از زیر کوه خارج شوند.

ویدیو‌هایی از صحنه خارج شدن کارگران از زیر کوه منتشر شده است که هنگام بیرون آمدن از تونل فروریخته به نظر می‌رسد که در سلامت‌اند و در صحنه‌های شادی‌آور با پوشکار سینگ دهمی، وزیر ارشد ایالت اوتاراکند، ملاقات می‌کنند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در بیانیه‌ای در رسانه اجتماعی اکس گفت که این نجات موفقیت‌آمیز «همه را احساساتی می‌کند».

او همچنین نوشت: «می‌خواهم به مردانی که در تونل گرفتار شده بودند بگویم که شجاعت و صبر شما الهام‌بخش همه است.» نخست‌وزیر همچنین گفت که «به همه افرادی که با این عملیات نجات مرتبط بودند، درود می‌فرستم و همه کسانی که در این ماموریت نقش دارند نمونه شگفت‌انگیزی از انسانیت و کار گروهی را ارائه کردند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کارگران از ۱۲ نوامبر زمانی که بخشی از تونلی که آن‌ها در حال ساختش در شمال ایالت اوتاراکند هند بودند فرو ریخت، در زیر آوار به دام افتاده بودند. این کارگران در زیر ۶۰ متر سنگ و بتن و فلز گیر افتاده بودند.

مهندسان تلاش کردند با استفاده از ماشین‌‌آلات سنگین آواربرداری کنند، اما مته قدرتمند ساخت ایالات متحده که از آن برای حفاری استفاده می‌کردند در فاصله چند متری کارگران گرفتار، شکسته شد و آن‌ها مجبور شدند بقیه مسیر را با دست حفر کنند. با تکمیل حفاری، امدادگران یک لوله بزرگ را در قسمت خروجی کار گذاشتند تا کارگران بتوانند عبور کنند و به محل امن برسند.

کارگران نجات‌یافته همگی کارگران مهاجر و از برخی از فقیرترین ایالت‌های هندند. غذا، آب و اکسیژن در این ۱۷ روز از طریق یک لوله ۵۳ متری به آن‌ها منتقل می‌شد و اکنون مقام‌ها می‌گویند که سلامت آن‌ها رضایت‌بخش است.

در جریان این ۱۷ روز، پزشکان در محل به‌طور منظم با مردان داخل تونل در تماس بودند و توصیه‌هایی به آن‌ها برای حفظ آرامش و خوش‌بین بودن، ارائه می‌کردند. خانواده‌های آن‌ها نیز هر روز در خروجی تونل تجمع می‌کردند تا برای بازگشت آن‌ها دعا کنند.

بیشتر از جهان