۴۰ کارگر هندی برای چهارمین روز همچنان در تونل محبوس‌اند

امدادگران در تلاش‌اند با اجرای مانوری بزرگ‌تر در کوه‌های شمال هند این کارگران را نجات دهند

امدادگران می‌گویند کارگران سالم‌اند و توانسته‌اند با آن‌ها ارتباط برقرار کنندــ AFP

مقام‌های هند روز چهارشنبه اعلام کردند که امدادگران این کشور تلاش می‌کنند به ۴۰ کارگر جاده‌سازی که بیش از سه روز در تونل گیر افتاده‌اند، دسترسی پیدا کنند.

به گزارش رویترز، مسئولان هندی می‌گویند که این کارگران سالم‌اند و امدادگران توانسته‌اند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و از طریق یک لوله برایشان غذا، آب و اکسیژن بفرستند.

به گفته ماموران عملیات امداد و نجات، صخره‌های عظیم تلاش‌ها برای حفر راه خروج کارگران را متوقف کرده است اما آن‌ها قصد دارند مانوری بزرگ‌تر اجرا کنند و از یک دستگاه حفاری سنگین که با هواپیما به محل منتقل شده است، کمک بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌ها، یک دستگاه حفاری با قدرت بالا از دهلی نو، حدود ۴۰۰ کیلومتری جنوب منطقه، به امید حفاری موفق در میان آوارهایی که کارگران را محبوس کرده، به شمال هند منتقل شده است.

آشوک کومار، رئیس پلیس ایالت اوتاراکند در شمال هند، گفت: «ماشین جدید به نزدیک‌ترین سکوی هلی‌کوپتر رسیده و در حال مونتاژ است و به‌زودی به محل ارسال خواهد شد.»

کارگران هندی روی بزرگراهی کار می‌کردند که یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور است. هدف از ساخت این بزرگراه اتصال چهار مکان زیارتی هندوها در کوهستان‌ها از طریق ۸۹۰ کیلومتر جاده با هزینه ۱.۵ میلیارد دلار است.

۶۰ کارگر مرد در شیفت شب در حال کار در یک تونل ۴.۵ کیلومتری بودند که قبل از سپیده‌دم فرو ریخت. کارگران نزدیک به انتهای تونل توانستند به‌موقع از آن خارج شوند اما ۴۰ کارگری که در عمق بیشتر کار می‌کردند، آنجا گرفتار شده‌اند.

برخی خبرگزاری‌ها از کارگران عصبانی خارج از تونل که خواستار نجات سریع همکارانشان‌اند، تصاویری منتشر کرده‌اند.

دامنه‌های رشته‌کوه هیمالیا در هند مستعد رانش زمین، زلزله و سیل است و به همین دلیل زمین‌شناسان، ساکنان و مسئولان ساخت‌وساز سریع در منطقه را عامل بروز فرونشست در دامنه‌ها می‌دانند. پروژه ساخت این جاده انتقاد کارشناسان محیط زیست را هم به دنبال داشته و برخی از طرح‌های مربوط به آن پس از آسیب دیدن صدها خانه بر اثر فرونشست زمین متوقف شده است.

دولت هند قبل از ریزش تونل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کار ساخت این بزرگراه که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و ابتدا قرار بود ژوییه ۲۰۲۲ به پایان برسد، در ماه مه ۲۰۲۴ تکمیل می‌شود.

بیشتر از جهان