هالیوود قراردادی ۳۵۰میلیون دلاری با عربستان سعودی بست

همکاری با استامپید نقشی مهم در تبدیل العلا به یکی از مولفه‌های تحول صنعت فیلمسازی عربستان سعودی و تنوع‌بخشی به اقتصاد این کشور دارد

این قرارداد پس از همکاری موفق فیلم العلا با استامپید در فیلم «کی‌ـپاپس!» امضا شد‌ـ  Film Alula 

 

نهاد سینمایی «فیلم العلا» عربستان سعودی با شرکت استامپید ونچرز هالیوود قراردادی ۳۵۰ میلیون دلاری بسته است تا در سه سال آینده ۱۰ فیلم در منطقه العلا فیلمبرداری شود.

به گزارش ورایتی، پس از لغو محدودیت‌های سینما در عربستان سعودی در اواخر سال ۲۰۱۷، این بزرگ‌ترین قرارداد بین هالیوود و عربستان سعودی بوده است.

مدیریت استامپید را گرگ سیلورمن بر عهده دارد، رئیس سابق بخش توسعه خلاق و تولید در شرکت برادران وارنر. سیلورمن استامپید ونچرز را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارلین دیلن جونز، مدیرعامل فیلم العلا، به ورایتی گفت: «این گامی بزرگ رو به جلو است.» او در ادامه اشاره کرد که این قرارداد پس از همکاری موفق فیلم العلا با استامپید در فیلم «کی‌ـپاپس!» (K-Pops!) امضا شد. فیلم کی‌ـ‌پاپس! اولین تجربه کارگردانی اندرسون پاک، خواننده و ترانه‌سرای برنده جایزه‌ گرمی، است و بخشی از آن در شمال عرب عربستان سعودی در شهر تاریخی العلا فیلمبرداری شده است که اکنون به استودیوهای فیلمبرداری پیشرفته مجهز است.

پروژه‌های اخیر استامپید فیلم «دانشجوی افسری فضایی» (Space Cadet) با بازی اما رابرتس، فیلم بلند «فرشته‌های معمولی» (Ordinary Angels) با نقش‌آفرینی هیلاری سوانک و کمدی «جویندگان طلا» (Gold Diggers) را شامل می‌شود.

به نوشته ورایتی، همکاری با استامپید نقشی مهم در تبدیل العلا به یکی از مولفه‌های تحول صنعت فیلمسازی عربستان سعودی و تنوع‌بخشی به اقتصاد این کشور دارد.

فیلم‌های هالیوودی که تاکنون در العلا فیلمبرداری شده‌اند عبارت‌اند از فیلم «قندهار» جرارد باتلر به کارگردانی ریک رومن، و «چری» با نقش‌آفرینی تام هالند و کارگردانی آنتونی و جو روسو.

بیشتر از فیلم