جزئیاتی از اعتراف منسوب به قاتل اصلی داریوش مهرجویی و همسرش

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این فرد باغبان سابق ویلای داریوش مهرجویی بوده که ادعا کرده به دلیل کینه شخصی و طلب ۳۰ میلیون‌تومانی دست به این جنایت هولناک زده است

سایت روزنامه همشهری، روز جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲، مدعی شد به بخشی از جزئیات اعتراف متهم اصلی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر دست‌ یافته است.

بر اساس اطلاعات منتشر‌شده، این فرد باغبان سابق ویلای داریوش مهرجویی بوده است که ادعا کرده به‌دلیل کینه شخصی و طلب ۳۰ میلیون‌تومانی، دست به این جنایت هولناک زده است.

در متن اعتراف‌های منسوب به این شخص آمده است، سال پیش با اتهام سرقت جاروبرقی از منزل مهرجویی به زندان افتاده و پس از آزادی وقتی برای دریافت طلب ۳۰ میلیون‌تومانی بابت کار در ویلای این کارگردان به خانه او مراجعه کرده است، مهرجویی این طلب را منکر شده و او به همین دلیل انتقام گرفته است.

در اعترافات این فرد آمده است، او به همراه برادرش و دو‌ تن از دوستانشان شب حادثه به منزل مهرجویی مراجعه کرده‌ و با قصد قبلی این جنایت را مرتکب شده‌اند.

متهم اصلی پرونده در‌خصوص شب حادثه در اعتراف‌های خود طبق گزارش روزنامه همشهری، تاکید کرده است: «شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلاها در شهرک است و دو دوست دیگرم که آن‌ها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم. وقتی  در را باز کرد، من به او حمله کردم و با چوب زدمش.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اعترافات او همچنین آمده است: «برادرم و دوستم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد، برادرم هم با چاقو به جان او افتاد.»

این متهم مدعی شده، ضربات چاقو را او به داریوش مهرجویی زده است و دراین‌باره توضیح داده: «من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هر دو آن‌ها مرده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم.»

در ادامه اعترافات این فرد آمده، پس از جنایت به خانه‌‌اش رفته است و چون لباس‌هایش خونی بوده‌اند، آن‌ها را دور انداخته و یک‌دست لباس نو خریده است. او گفته است که طلاها، اموال مسروقه و چاقو را به دوست خود که در شهرک کار می‌کرده، سپرده است.

همشهری در گزارش خود به نحوه شناسایی و بازداشت متهمان نیز پرداخته و آورده است که باغبان سابق متاهل و دارای فرزند بوده، در منطقه فرخ‌آباد سکونت داشته و از ابتدا جزو مظنونان اصلی پرونده بوده است.

ماموران به شواهدی دست‌ یافته بودند که این فرد به اطرافیانش گفته بود قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد و راهی شهرهای مرزی شده، اما پلیس در تحقیقات خود دریافت این فرد در حوالی زیبادشت مشاهده شده است.

باتوجه‌ به اظهارات روز نخست کارآگاهان پلیس، مبنی بر رهگیری خطوط تلفن در منطقه، به نظر می‌رسد متهم در یک ساختمان نیمه‌کاره بازداشت شده است.

همشهری اعلام‌ کرده است با وجود انکار اقدام به قتل، به سبب تناقض در گفته‌های این فرد از‌جمله ادعای دور بودن از شهرک طی دو سال گذشته، درحالی‌که ساکنان شهرک او‌ را بارها در این محل دیده بودند، سرانجام پنجشنبه‌شب این فرد اعتراف و هم‌دستانش را معرفی کرد.

با دستگیری آخرین فرد گروه، پلیس اعلام کرد دوگوشی موبایل، آلات قتل و بخشی از طلاهای وحیده محمدی‌فر را که در اختیار متهم چهارم بوده، یافته است.

برخی رسانه‌ها مدعی شدند در روز بازسازی صحنه جنایت، ساکنان شهرک دو تن از متهمان را به‌عنوان کسانی که در این شهرک مشغول به کار بودند، شناسایی کرده‌اند.

همچنین برخی رسانه‌ها در‌خصوص نحوه شناسایی، به محل مخفی‌شدن متهم اصلی اشاره کرده‌اند، پلیس با همکاری یکی از باغداران محلی که متهم را از قبل می‌شناخت، توانسته بود با او تماس بگیرد و به بهانه سفارش حفر چاه در باغ خود، از محل پنهان‌شدن او اطلاع یابد.

باوجود آنکه طی روزهای اخیر بارها اخبار متناقضی از جزئیات پرونده منتشر شد و در یکی از موارد، مدیرمسئول سایت رکنا به سبب انتشار اخبار اشتباه در مورد آمران قتل به قوه قضاییه احضار شد، مشخص نیست به چه دلیل مجددا جزئیاتی از قبیل اعتراف متهم اصلی به‌جای اعلام رسمی پلیس، در سایت روزنامه همشهری منتشر شده است.

تناقض خبری و نحوه پر ابهام اطلاع‌رسانی سبب شده است کاربران رسانه‌های اجتماعی به روایت‌های منتشر‌شده از قتل داریوش مهرجویی و همسر او طی روزهای گذشته، به دیده تردید نگاه کنند.

همچنین درحالی‌که طی دو روز گذشته تصویر متهم اصلی در رسانه‌ها منتشر و پلیس نیز آن را تکذیب نکرده است، روزنامه همشهری این تصویر را متعلق به برادر متهم اصلی دانسته که به استناد اعترافاتش، ضربات چاقو را به وحیده محمدی‌فر وارد کرده است.