دوازدهمین روز جنگ؛ آمریکا می‌گوید اسرائیل مسئول انفجار بیمارستان الاهلی غزه نیست

بایدن: پنتاگون مرا به این نتیجه رساند که «طرف دیگر» مسئول انفجار بیمارستان غزه است

چهارشنبه، ۲۶ مهر و دوازدهمین روز جنگ اسرائیل و گروه‌های فلسطینی درحالی در خاورمیانه آغاز شد که ساعاتی قبل از آن در عصر سه‌شنبه انفجار بیمارستان الاهلی در غزه موجی از تنش‌ها و واکنش‌ها در منطقه و جهان را به دنبال داشت.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیش از ترک اسرائيل گفت داده‌های پنتاگون مرا به این نتیجه رساند که «طرف دیگر» مسئول انفجار بیمارستان غزه است.

در ادامه روز، شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه دارد و نمایندگان مختلف، از جمله نمایندگان اسرائيل و فلسطین در سازمان ملل سخنرانی کردند.

به‌گفته نماینده اسرائیل در سازمان ملل، تمامی اطلاعات و داده‌هایی که منابع فلسطینی در نوار غزه در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهند ساختگی است.

 به‌گفته نماینده اسرائيل، «نمی‌‌توان به اطلاعات یک سازمان تروریسیتی‌ (حماس) که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد اعتماد کرد.» «هرآنچه که آن‌ها درباره انفجار بیمارستان الاهلی می‌گویند کاملا جعلی است. هر اطلاعاتی که از نوار غزه می‌آید کاملا دروغ و ساختگی است.»

در این میان، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه چهارشنبه به نقل از یافته‌های سازمان‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کرد همچنان برخی از نیروهای حماس که در جریان حمله مرگبار هفتم اکتبر وارد اسرائیل شدند در کشور حضور دارند و ممکن است دست به حملات تروریستی تازه بزنند.

از روز شنبه هفتم اکتبر که حماس به اسرائیل حمله کرده و به دنبال آن حمله‌های متقابل اسرائیل به غزه تا کنون دست‌کم هزار و ۴۰۰ نفر در اسرائیل و سه هزار نفر در نوار غزه کشته شده‌اند و بحران انسانی در نوار غزه وخیم‌تر شده است. دست‌کم ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر نیز گروگان حماس‌اند.

بیشتر از