وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه به کره شمالی می‌رود

لاوروف درحالی به کره شمالی می‌رود که پوتین در چین حضور دارد

سرگئی لاوروف- Sputnik/Sergei Karpukhin/Pool via REUTERS 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نخستین سفر به کره شمالی پس از پنج سال، روز چهارشنبه وارد پیونگ‌یانگ می‌شود.

گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی حاکی از این است که لاوروف دو روز در کره شمالی می‌ماند.

به گزارش تاس، کرملین اعلام کرده است که لاوروف در پیونگ‌یانگ درباره جزئیات سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به کره شمالی رایزنی خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رسانه‌های کره شمالی، لاوروف در سفر سال ۲۰۱۸ به کره شمالی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی درباره سفر پوتین به کره شمالی صحبت کرده بود و نامه‌ای از پوتین نیز به کیم ارایه داده بود.

سفر لاوروف به کره شمالی در حالی انجام می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه در اسرائیل خواهد بود.

بلومبرگ درباره انجام سفر لاوروف در شرایطی که بحران در خاورمیانه به دنبال جنگ اسرائیل و حماس به اوج خود رسیده است، نوشت که این سفر نشان دهنده نیاز روسیه به کره شمالی است. براساس این گزارش، ضعیف‌تر شدن آمریکا و موضع شکننده‌ای که جهان در آن قرار دارد، روسیه را به این نتیجه رسانده که می‌تواند تیم خوبی با کره شمالی تشکیل دهد. روسیه و کره شمالی هر دو هدف تحریم‌‌های آمریکا و جامعه بین‌المللی قرار دارند. این تحریم‌ها منابع غذایی کره شمالی را با مشکل مواجه کرده است و در مقابل روسیه را برای ادامه جنگ با اوکراین با مشکل کمبود سلاح و تجهیزات نظامی روبرو کرده است. مسکو و پیونگ‌یانگ اتهام‌هایی که واشینگتن به آنها درباره همکاری تسلیحاتی وارد می‌کند را رد کرده‌اند.

قبل از لاوروف، وزیر دفاع روسیه نیز به کره شمالی سفر کرده بود. پس از این سفر کیم جونگ اون هم به روسیه رفت و قول مساعد پوتین برای کمک به برنامه‌های فضایی کره شمالی را دریافت کرد.

در حال حاضر پوتین نیز در چین حضور دارد. صادرات چین به روسیه در سال جاری همزمان با افزایش تحریم‌ها علیه روسیه ۵۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر از جهان