آخرین خبرها از گسترش درگیری‌ها؛ بیش‌ از ۱۱۰۰ اسرائیلی و فلسطینی کشته شدند

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی سازمان اسلام‌گرای فلسطینی حماس، بامداد شنبه، هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، از حمله چندجانبه زمینی، دریایی و موشکی به سراسر اسرائیل خبر دادند. 

در آغاز این حمله غافلگیرکننده افراد مسلح فلسطینی به مناطقی در جنوب اسرائیل و نزدیکی مرز نوار غزه نفوذ کردند و هم‌زمان از نوار غزه رگباری از صدها راکت به‌سمت اسرائیل پرتاب شد. محمد الضیف، یکی از فرماندهان ارشد نظامی حماس، با انتشار یک ویدیو از آغاز عملیات نظامی علیه اسرائیل خبر داد و از فلسطینیان در همه‌جا برای حضور در این جنگ دعوت کرد. حماس نام این عملیات را «طوفان الاقصی» گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساعاتی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» اسرائیل نیز در عملیات تلافی‌جویانه «شمشیرهای آهنین» حملات متعددی به مواضع حماس در نوار غزه انجام داد.  

بنابر اعلام مقام‌های اسرائیل، دست‌کم ۷۰۰ اسرائیلی کشته و بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. همچنین دست‌کم ۴۰۰ فلسطینی در نوار غزه در پی حمله تلافی‌جویانه اسرائیل کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند. 

ارتش اسرائیل همچنین از کشته‌شدن برخی از افسران خود و گروگان گرفته شدن دست‌کم ۱۰۰ اسرائیلی در عملیات غافلگیرکننده روز شنبه حماس خبر داد. حماس ادعا می‌کند ۱۳۰ اسرائیلی را در اختیار دارد.

این درحالی است که درگیری در برخی مناطق همچنان ادامه دارد و صدای آژیر‌های خطر حمله هوایی بامداد روز یکشنبه نیز در برخی شهرهای اسرائیل به گوش می‌رسد. 

بیشتر از جهان