بازنشستگان در پنج شهر دست به تجمع و اعتراض زدند

بازنشستگان در شهرهای اصفهان، دزفول، کرمانشاه، رشت و شوش تجمع اعتراضی برگزار کردند

بازنشستگان صنایع فولاد در شهر اصفهان و بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای دزفول، کرمانشاه، رشت و شوش در پنج شهر ایران روز یکشنبه، ۱۹ شهریور، در اعتراض به شرایط بد اقتصادی و دریافت نکردن مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان روز یکشنبه هم‌زمان با یکشنبه‌های اعتراضی، در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان تجمع کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه نیز روز یکشنبه مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر رفتند تا در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و رسیدگی نشدن به خواسته‌هایشان مجددا اعتراض کنند. بازنشستگان در این تجمع اعتراضی، شعارهای «بازنشسته داد بزن، حقت‌ رو فریاد بزن»، «حقوقت‌ رو داد بزن، افتاده دست راهزن»، «حقوق نصفه‌نیمه، سکوت کنی همینه» و «نه مجلس نه دولت، نیستند به فکر ملت» سر دادند.

بازنشستگان در کرمانشاه همچنین بنرهایی اعتراضی به همراه داشتند که روی آن‌ها شعارهای «لشگری، کشوری، اتحاد اتحاد» و «تعیین دستمزد مطابق سبد واقعی معیشت و افزایش آن مطابق نرخ تورم» نوشته شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، بازنشستگان در شهر دزفول نیز مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند. خبرگزاری ایلنا هم اعلام کرد که جمعی از بازنشستگان کارگری در شهرهای رشت و شوش در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، مقابل سازمان تامین اجتماعی جمع شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان خواسته‌هایشان را ترمیم مستمری ماهانه، برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی دانستند و اعلام کردند که با مستمری دریافتی ۱۰ روز ماه نمی‌توان مخارج را تامین کرد.

اعتراض‌ بازنشستگان از سال گذشته روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود. بازنشستگان در این تجمع‌ها، به صورت هماهنگ در شهرهای مختلف، برای دستیابی به حقوق و خواسته‌هایشان اعتراض می‌کنند. آن‌ها خواستار رسیدگی بیشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه‌اند و بارها برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر اعتراض کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در گفت‌وگو با شمانیوز تایید کرد که حقوق بازنشستگان به‌ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، باید در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.

او در ادامه گفت: «سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان‌اند. حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشوری کمتر است.»

بیشتر از