پیشرفت رایزنی‌های تسلیحاتی مسکو و پیونگ‌یانگ؛ پوتین و کیم نامه ردوبدل می‌کنند

کاخ سفید: رایزنی‌های تسلیحاتی روسیه و کره شمالی به‌طور فعالانه درحال پیشرفت است

ارسال نامه‌ها پس از سفر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی به‌منظور ترغیب پیونگ‌یانگ به فروش مهمات به مسکو، آغاز شد-ALEXANDER ZEMLIANICHENKO/AFP

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که اطلاعات جدید نشان می‌دهد گفت‌و‌گو‌های در سطح عالی روسیه و کره شمالی در زمینه تقویت همکاری تسلیحاتی به‌طور فعالانه‌ای در حال پیشرفت است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نامه‌هایی در زمینه ارتقا سطح این همکاری‌ها ردوبدل کرده‌اند. به گفته کربی، ارسال نامه‌ها پس از سفر اخیر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی به‌منظور ترغیب پیونگ‌یانگ به فروش مهمات به مسکو، آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کربی می‌گوید که پس از این سفر، گروهی دیگر از مقامات روسیه هم به کره شمالی رفتند تا مذاکره درباره دریافت سلاح را ادامه دهند.

سی‌بی‌اس به نقل از کربی نوشت که احتمالا این رایزنی‌های در سطح مقامات عالی‌رتبه در ماه‌های پیش رو ادامه خواهد داشت.

کربی به جزئیات اطلاعات به‌دست آمده در این زمینه اشاره نکرد اما گفت که براساس این توافق‌های احتمالی کره شمالی مقادیر قابل توجهی انواع سلاح و مهمات را در اختیار روسیه قرار می‌دهد تا از آنها در جنگ با اوکراین استفاده کند.

او در ادامه تاکید کرد که هرگونه قرارداد تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است و آمریکا به نظارت تحولات در این زمینه ادامه می‌دهد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه اظهارات مشابهی مطرح کرد. او گفت که آمریکا نمی‌‌تواند در مقابل همکاری تسلیحاتی روسیه و کره شمالی ساکت بنشیند.

بیشتر از جهان