ترامپ روز پنجشنبه خود را تسلیم می‌کند

وکلای ترامپ و دادگاه درباره وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری به توافق رسیده‌اند

«باور می‌کنید، من روز پنجشنبه به آتلانتا می‌روم تا فانی ویلیس، دادستان چپ افراطی من را بازداشت کند»-REUTERS/Evelyn Hockstein/File Photo

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرد که روز پنجشنبه، ۲۴ اوت، خود را به زندانی در بخش فولتون در آتلانتا تسلیم می‌کند تا به «اتهام جنایی که درباره تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰» علیه او مطرح شده است، رسیدگی شود.

نامزد پیشتاز در جمع کاندیداهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، در تروث، شبکه اجتماعی خود، این خبر را اعلام کرد.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که وکلای ترامپ و دادگاه درباره وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری به توافق رسیده‌اند.

اخیرا در چهارمین پرونده کیفری که علیه ترامپ تشکیل شده است، او و ۱۸ نفر دیگر که عمدتا از همکاران و نزدیکان ترامپ بودند، به تلاش برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ متهم شده‌اند. آنها خود را گناهکار نمی‌دانند و ترامپ نیز بارها اعلام کرده‌ است که این اتهام‌ها با انگیزی سیاسی و خارج کردن او از گردونه انتخابات مطرح می‌شود.

ترامپ در شبکه اجتماعی خودش نوشت: «باور می‌کنید، من روز پنجشنبه به آتلانتا می‌روم تا فانی ویلیس، دادستان چپ افراطی من را بازداشت کند.»

به گزارش بلومبرگ هنوز روشن نیست که سازوکار بازداشت ترامپ چطور اتفاق می‌افتد و آیا مطابق رویه معمول در زندان محلی به او دستبند زده خواهد شد یا خیر.

در موارد قبلی طرح پرونده‌های کیفری علیه ترامپ، به او دستبند زده نشد و عکس متداول هنگام بازداشت افراد هم از او گرفته نشد، چون قاضی اعلام کرد که عکس او به وفور موجود است.

با این حال روند انگشت‌نگاری درباره ترامپ انجام شد.

براساس قوانین منطقه فولتون، پس از اینکه متهم خود را به بازداشتگاه تسلیم می‌کند باید در فاصله ۷۲ ساعت در دادگاه حاضر شود.

اما درحالی که دادستان‌ها می‌خواهند روند محاکمه از چهارم مارس ۲۰۲۴ آغاز شود، وکلای ترامپ درخواست کرده‌اند که دادگاه تا سال ۲۰۲۶ به تعویق بیفتد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ درحالی درگیر پرونده‌های حقوقی متعدد شده است که همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او با فاصله زیادی از دیگر نامزدها، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان است.

نظرسنجی اخیر سی‌بی‌اس حاکی از آن است که ۹۹ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه بر این باورند که در دولت ترامپ اوضاع آمریکا بهتر بود. و بیش از ۷۰ درصد هم به صداقت ترامپ باور دارند. در حال حاضر ۶۲ درصد جمهوری‌خواهان می‌گویند به ترامپ رای خواهند داد که هشت درصد بیش از نظرسنجی قبلی است که پیش از چهارمین پرونده کیفری انجام شده بود. اغلب جمهوری‌خواهان نیز بر این باورند که پرونده‌های کیفری تشکیل شده علیه ترامپ انگیزه سیاسی دارد.

در مقابل نظرسنجی‌ها به نفع جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نیست و برخی بر این باورند وضعیت کنونی او مشابه وضعیت هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ است که به شکست او انجامید.