نیمار در یک‌قدمی الهلال؛ بمب‌های خبری لیگ عربستان سعودی تمام نمی‌شوند

یک خبرنگار ایتالیایی می‌گوید راموس حاضر است به قیمت جدایی از همسر معروفش، راهی عربستان سعودی و باشگاه الاتحاد شود

نیمار، دخیا و راموس در مسیر انتقال به لیگ فوتبال عربستان سعودی‌ــ 

www.psg.fr

خبرنگاران حوزه نقل‌وانتقلات فوتبال اروپا و نیز برخی رسانه‌های فرانسوی و سعودی، خبر داده‌اند که نیمار داسیلوا سانتوس جونیور، فوق‌ستاره برزیلی دنیای فوتبال و وینگر تکنیکی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، اکنون آماده انتقال به باشگاه الهلال عربستان سعودی است.

بنا بر این گزارش‌ها، مدیران باشگاه الهلال با مالکان قطری باشگاه فرانسوی بر سر پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون یورو برای خرید نیمار به توافق رسیده‌اند و مبلغ پیشنهادی به ستاره سابق بارسلونا برای هر فصل بازی در لیگ عربستان سعودی نیز حدود ۸۰ میلیون یورو است؛ پیشنهادی که برای نیمار ۳۱ ساله در سال‌های پایانی فوتبالش رقمی شگفت‌انگیز خواهد بود.

اکنون تنها چراغ سبز نهایی نیمار به شاهزاده  فهد بن‌سعد بن‌ نافل، مالک باشگاه الهلال، باقی مانده است تا مقدمات سفر این بازیکن به ریاض و عقد قرارداد دو ساله فراهم شود.

نیمار پیش از این علاقه زیادش برای بازگشت به بارسلونا را اعلام کرده بود، اما پس از مخالفت ژاوی، سرمربی این تیم، به‌ دلیل ترس از ایجاد حواشی و به هم خوردن نظم تیم، حالا برای نیمار راهی جز قبول پیشنهاد شگفت‌انگیز سعودی‌ها باقی نمانده است.

روزنامه اکیپ فرانسه نوشته که نیمار در مذاکراتش با سران الهلال در تلاش است مبلغ دستمزد سالانه‌اش را بالاتر ببرد و اگر مدیران سعودی نرمش نشان دهند، خبری رسمی این انتقال جنجالی تا ساعات آینده رسانه‌ای خواهد شد.

تیم فوتبال الهلال عربستان به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ جام باشگاه‌های آسیا و تیمی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ سه بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، چند روز قبل در فینال جام باشگاه‌های عرب، با درخشش کریستیانو رونالدو در النصر، مقابل این تیم مغلوب شد و حالا مدیران این باشگاه به فکر افتاده‌اند پس از جذب ستارگانی همچون مالکوم، روبن نوس، کالیدو کولیبالی، سرگئی ساویچ و موسی مارگا، یک مهاجم درجه یک دیگر هم جذب کنند و برای لیگ فصل آینده عربستان سعودی و همچنین لیگ قهرمانان، قدرتمندتر باشند.

الهلالی‌ها به مذاکرات با مارکو وراتی، هافبک مطرح پاری‌سن‌ژرمن، نیز ادامه داده‌اند و امیدوارند با کوتاه آمدن مدیران باشگاه فرانسوی از مبلغ موردنظرشان، کیفیت خط میانی تیمشان را بهبود ببخشند.

در همین حال، مجله معتبر مارکا در اسپانیا روز ۲۲ مرداد خبر داد که مدیران النصر عربستان سعودی خواهان جذب داوید دخیا، سنگربان اول تیم ملی اسپانیا و بازیکن فصل گذشته باشگاه منچستریونایتد انگلستان شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دخیا ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که با به پایان رسیدن قراردادش، منچستریونایتد را ترک خواهد کرد. در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر پیوستن دخیا به بایرن‌مونیخ نیز مطرح شده بود، اما اکنون مارکا می‌گوید مدیران النصر با ارائه پیشنهادی چندین برابر پیشنهاد آلمانی‌ها، برای جذب دروازه‌بان ۳۲ ساله شانس بسیار بیشتری دارند تا او همبازی ستارگانی همچون رونالدو، سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ، الکس تلس، سکو فوفانا، داوید اوسپینا و تالیسکا شود.

از سوی دیگر، برخی خبرنگاران سعودی هم در خبری از توافق نهایی سرخیو راموس، مدافع اسپانیایی پاری‌سن‌ژرمن، با الاتحاد عربستان سعودی پرده برداشته‌اند؛ نامی بزرگ که همراه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا به جام‌های متعددی دست یافت و از او به عنوان یکی از دفاع‌وسط‌های برتر تاریخ فوتبال یاد می‌شود.

راموس که علاوه ‌بر مهارت‌های تدافعی، همواره دارای توانایی بالای گلزنی و پاسکاری نیز بوده، به گفته رودی گالتی، روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی، اکنون در آستانه امضای قرارداد دائمی با سران تیم متمول جده و همبازی شدن با کریم بنزما، دوست و همبازی سابقش، قرار دارد.

به گفته برخی منابع اسپانیایی، مهم‌ترین دلیل طولانی‌شدن مذاکرات راموس با مدیران الاتحاد، مخالفت همسرش، پیلار روبیو، با خروج راموس از اروپا است. روبیو یکی از مجریان معروف تلویزیون اسپانیا است و اکنون خبرنگاران می‌گویند راموس تصمیم گرفته است تا حتی به قیمت جدایی از همسرش، به عربستان سعودی برود.

با پیوستن راموس به الاتحاد و اضافه شدن او به ستارگانی همچون بنزما، ژوتا، انگولو کانته، فابینیو، مارسلو گروهه، احمد حجازی و ایگور کورونادو، پیش‌بینی قهرمان فصل آینده لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی از میان تیم‌های الهلال، النصر، الاتحاد، الاهلی و الاتفاق، بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

امسال قرار است بازی‌های فصل جدید لیگ حرفه‌ای سعودی‌ها به‌ دلیل استخدام ده‌ها ستاره برتر فوتبال جهان، در انگلستان و فرانسه هم مستقیم پخش شود؛ اتفاقی که این لیگ را به یکی از پرمخاطب‌ترین لیگ‌های فوتبال در دنیا تبدیل خواهد کرد.

پیش از این، پیتر هوتون، یکی از اعضای هیئت‌مدیره لیگ فوتبال عربستان سعودی، خبر داده بود که پیوستن فوتبالیست‌های مطرح به جمع ستاره‌هایی که به عربستان سعودی رفته‌اند، همچنان ادامه دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی با اختصاص بودجه هنگفت ۲۰ میلیارد دلاری برای فوتبال در این کشور، قصد دارد طی سه سال آینده لیگ فوتبال عربستان را به یکی از پرمخاطب‌ترین و پرستاره‌ترین لیگ‌های فوتبال جهان تبدیل کند تا در کنار ورزش، صنعت توریسم این کشور نیز با انقلابی شگفت‌انگیز مواجه شود.

بیشتر از