عضو شورای شهر: «پدر داماد زاکانی هم در شهرداری امرونهی می‌کند»

اعضای شورای شهر تهران بابت دخالت‌های داماد علیرضا زاکانی به شهردار تهران تذکر دادند

ناصر امانی می‌گوید تاکنون چهار بار به شهردار تهران تذکر داده است‌ــ اقتصادآنلاین

پس از اینکه شماری از اعضای شورای شهر تهران بابت دخالت‌های حسین حیدری، داماد علیرضا زاکانی به شهردار تهران تذکر دادند، ناصر امانی، عضو شورای شهر، افشا کرد که پدر داماد زاکانی هم در امور شهرداری دخالت می‌کند.

ناصر امانی ضمن تایید دخالت‌های حسین حیدری در امور شهرداری تهران گفت: «ما شنیدیم که پدر داماد علیرضا زاکانی هم در یک طبقه از سازمان فرهنگی و هنری نشسته است و در بسیاری از اقدام‌های این سازمان در امور مالی و غیرمالی امرونهی می‌کند.»

این عضو شورای شهر تهران که «طرح دومین سوال از زاکانی» را به دلیل انتصاب‌هایش در شهرداری به مهدی چمران، رئیس شورای شهر، ارائه کرده است، به روزنامه هم‌میهن گفت: «من قبلا چهار بار در خصوص انتصاب‌های غیرقانونی به شهردار تذکر داده بودم اما جواب‌های واصل‌شده قانع‌کننده نبود.»

علیرضا زاکانی پس از استقرار در شهرداری تهران، افرادی را در سمت‌های مهم مدیریتی این مجموعه منصوب کرد که اعتراض‌های بسیاری در پی داشت. جنجال‌برانگیز‌ترین این انتصاب‌ها حکم زاکانی برای دامادش در سمت «مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در هوشمندسازی» بود که بازتاب وسیعی یافت. البته زاکانی در نهایت مجبور شد این انتصاب فامیلی را لغو کند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که انتصاب‌های جنجالی در شهرداری همچنان ادامه دارد. داماد زاکانی نیز هنوز در امور شهرداری تهران دخالت دارد و آن‌طور که ناصر امانی می‌گوید، در شهرداری «نقش پررنگی» ایفا می‌کند.

این عضو شورای شهر گفت که طرح سوال از شهردار در زمینه انتصاب‌ها را به رئیس شورای شهر تحویل داده است و پس از سیر مراحل قانونی، به شهردار تهران ابلاغ می‌شود.

انتصاب افرادی خارج از شهرداری تهران در سازمان میادین میوه و تره‌بار، سازمان ورزشی شهرداری و اداره کل کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز از جمله تصمیم‌هایی بودند که انتقادهایی در پی داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌اصغر قائمی، دیگر عضو شورای شهر تهران، نیز روز یکشنبه ۲۲ مرداد، خبر داد که ۹ نفر از اعضای شورای شهر تهران (مهدی عباسی، مهدی اقراریان، ناصر امانی، علی‌اصغر قائمی، جعفر شربیانی، زهرا شمس‌احسان، جعفر تشکری‌ هاشمی، سوده نجفی و حبیب کاشانی) درباره اقدام‌های داماد زاکانی در شهرداری تذکری را امضا کرده‌اند.

اعضای شورای شهر می‌گویند زاکانی در اقدامی خلاف قانون و در تعارض با منافع شهرداری، دامادش را به شهرداری تهران آورده و اقدام‌های حسین حیدری هم بیش از یک مشاور است و در شهرداری نقشی پررنگ و تعیین‌کننده دارد.

قائمی در تذکر شفاهی به شهردار تهران گفت که «مداخلات مکرر» داماد زاکانی در برخی شرکت‌های تابعه و سازمان‌های شهرداری به‌گونه‌ای است که حتی اختیار برخی تصمیم‌های ساده نیز از مدیران این سازمان‌ها سلب شده است.

این عضو شورای شهر به لغو حکم زاکانی برای دامادش کنایه زد و افزود: «انتظار می‌رفت این موضوع در عمل هم اجرا شود، نه اینکه اتفاق‌های دیگری را که امروز می‌بینیم، شاهد باشیم.»

اعتراض اعضای شورای شهر به دخالت‌های داماد زاکانی در امور شهرداری پیش‌ از این نیز چندین بار خبرساز شده است. ناصر امانی فروردین‌ماه نیز خطاب به زاکانی گفته بود: «به آقای زاکانی گفتیم شما برای دامادتان حکم مشاور زده بودید و این حکم را لغو کردید، الان می‌گویید با افتخار از دامادم مشورت می‌گیرم. پس معنی لغو حکم چیست؟»

در پیوند با همین موضوع، جعفر تشکری هاشمی، دیگر عضو شورای شهر، هم گفته بود برخی افراد که حکمشان باطل شده است، نباید در امور شهرداری دخالت کنند.

ناصر امانی و جعفر تشکری هاشمی معاونان محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران بودند و از یاران نزدیک او محسوب می‌شوند. آن‌ها در زمان انتخاب شهردار تلاش کردند شهردار تهران از میان یاران قالیباف انتخاب شود، اما موفق نشدند. زاکانی نیز در تقسیم‌ مدیریت‌ها در دوره جدید شهرداری، سر یاران قالیباف را بی‌کلاه گذاشت و با اینکه متعهد شده بود از خارج شهرداری برای کسی حکم مدیریت صادر نمی‌کند، نزدیکانش را در سمت‌های مهم مدیریتی بخش‌های کلیدی شهرداری تهران منصوب کرد.

زاکانی اینک با طرح دو سوال از سوی اعضای شورای شهر روبرو است. اولین سوال را نرجس سلیمانی با موضوع حمل‌ونقل عمومی مطرح کرده بود که همچنان در جریان است.