پزشک متهم به قتل ۲۵ بیمار از بیمارستان شاکی شد

ویلیام هاسل می‌گوید از سیاست‌های بیمارستان برای کمک به بیماران نزدیک به مرگ پیروی کرده است

دیوید هاسل می‌گوید بیماری بیماران‌اش جان آن‌ها را گرفته، نه تجویز مقادیر زیادی فنتانیل/NBC

پزشکی که متهم به ۲۵ مورد قتل از طریق تجویز بیش از حد داروی مسکن در بیمارستان محل کارش بوده، به دلیل هتک حرمت، علیه مدیریت بیمارستان اقامه دعوا کرده است. او می‌گوید خطایی نکرده و سیاست بیمارستان را در ارتباط با پایان دادن به زندگی (بیماران نزدیک به مرگ) دنبال می‌کرده است.

ویلیام‌ هاسل روز ۲۵ ژوئن به ارتکاب ۲۵ فقره قتل متهم شد. او ضمن تکذیب این اتهامات، در روز پنجشنبه علیه سازمان بهداشت «ماونت کارمِل» ایالت اوهایوی آمریکا و «کمپانی بهداشت ترینیتی» سازمان مادر آن، اقامه دعوا کرد. 

در ادعانامه آقای‌هاسل آمده: «این اغراق نیست که‌ هاسل قربانی فاحش‌ترین مورد هتک حرمت در تاریخ معاصر اوهایو شده است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ادعانامه می‌افزاید علت مرگ تمام بیماران (زیر نظارت او) بیماری‌شان بوده، نه تجویز مسکن قوی «فِنتانیل» که به تجویز او به بیماران داده شده است.

در این ادعانامه همچنین ضمن اشاره به این که ویلیام‌ هاسل در سال ۲۰۱۴ به عنوان پزشک سال شناخته شده، آمده است که از سال ۲۰۱۳ که دکتر‌ هاسل به استخدام بیمارستان ماونت کارمل درآمد، هیچ‌گونه آموزشی در ارتباط با سیاست‌های بیمارستان به او داده نشد.

ادعانامه دکتر کارمل خواستار ۵۰ هزار دلار خسارت و پرداخت هزینه‌های حقوقی این پرونده شده است.

بیمارستان ماونت کارمل و کمپانی بهداشت ترینیتی اتهامات اقامه شده از طرف دکتر ‌هاسل را «بی‌اساس» خوانده و گفته‌اند نتیجه‌گیری خود را مبنی بر این که او مسئول درگذشت بیماران بوده، تغییر نمی‌دهند.

در اوایل سال جاری، بیمارستان ماوت کارمل اعلام کرد دکتر‌ هاسل به دنبال تقاضای بستگان دست‌کم ۲۷ بیمار نزدیک به مرگ - برای توقف درمان‌های حفظ حیات، برای آن‌ها «مقادیر قابل توجهی داروی بالقوه مرگبار» تجویز کرده است. 

نظام پزشکی ایالت اوهایو در ماه ژانویه مجوز طبابت دکتر ‌هاسل را لغو کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان