ارتش روسیه در هفت ماه گذشته بیش از ۲۳۰ هزار نیروی جدید استخدام کرده‌ است

کاخ کرملین قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۴۰۰ هزار نیروی جدید به ارتش اضافه‌ کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه، وزارت دفاع این کشور از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۲۳۰ هزار نظامی مازاد را به استخدام ارتش درآورده‌ است. 

کاخ کرملین از اولین روزهای سال  ۲۰۲۳، در اقدامی کم‌سابقه کارزار به خدمت گرفتن سربازان جدید به ارتش را آغاز کرده‌ است. 

روسیه قصد دارد ضدحمله‌های ارتش اوکراین را کنترل‌ کند و مناطق از دست‌رفته را دوباره بازپس بگیرد.  

دیمیتری مدودف که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهوری روسیه بود، پنجشنبه به خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفت: «‌براساس گزارش وزارت دفاع، از یکم ژانویه تا سوم اوت، در مجموع بیش از ۲۳۱ هزار نفر برای خدمت در ارتش استخدام شده‌اند.»

در ماه سپتامبر گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، از «‌کارزار بسیج عمومی برای شرکت در عملیات ويژه علیه اوکراین» رونمایی‌ کرد. 

کارشناسان می‌گویند این کارزار استخدام ارتش، از پایان جنگ‌ دوم جهانی به این‌سو در روسیه بی‌سابقه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 از اولین روزهای جنگ اوکراین، ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، دولت ولادیمیر پوتین نتوانست آنچنان که انتظار داشت جوانان را برای اعزام به جبهه‌های جنگ قانع‌ کند و در همین راستا، وزارت دفاع کارزاری برای استخدام جوانان با حقوق‌های بالاتر به‌ راه انداخته‌ است.

 انتظار ارتش این است که موفق‌ شود تا پایان سال ۲۰۲۳، دست‌کم ۴۰۰ هزار نیروی جدید به جبهه‌های جنگ در مرزهای غربی روسیه‌ بفرستد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، دسامبر گذشته اعلام‌ کرد که تا پایان سال ۲۰۲۳، شمار نظامیان روس از یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفر تجاوز خواهد کرد. 

خدمت سربازی برای مردان میان ۱۸ تا ۲۷ سال در روسیه اجباری است، اما در شرایط جنگی دولت می‌تواند مردان را با حقوق و مزایا به جنگ فرا بخواند. 

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه، روز دوشنبه هم تاکید کرد:«در صورت موفقیت ضدحملات اوکراینی‌ها، روسیه حق خود می‌داند که از سلاح هسته‌ای استفاده‌ کند.» 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز یکشنبه اعلام کرد که جنگ و درگیری به سرزمین‌های روسیه رسیده است. زلنسکی در جریان بازدید از شهر اوکراینی ایوانو‌ــفرانکیفسک، به خبرنگاران گفت: «جنگ به‌تدریج به قلمرو و سرزمین‌های روسیه، مراکز نمادین و پایگاه‌های نظامی آن کشیده می‌شود.»

بیشتر از جهان