ترامپ: در محاکمه خودم شهادت خواهم داد و «خوش خواهد گذاشت»‏

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیش‌بینی کرد که محاکمه او «محاکمه قرن» باشد ‏

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده- GIORGIO VIERA/AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، روز چهارشنبه گفت در دادگاه خودش شهادت خواهد داد. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ترامپ گفت محاکمه‌ او احتمالا «محاکمه قرن» خواهد بود و تاکید کرد که به او در محاکمه‌اش «خوش خواهد گذاشت».

ترامپ جدی‌ترین بخت تاکنونی نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در آمریکا است. با این حال، او دو پرونده قضایی در جریان دارد و احتمال دارد به‌دلیل تلاش‌هایش برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ پرونده سومی نیز برای او باز شود.

ترامپ در صفحه خود در رسانه اجتماعی «تروت» نوشت: «در دادگاه شهادت خواهم داد و خیلی هم به ما خوش خواهد گذشت. با این آدم‌هایی که می‌گویند انتخابات ریاست‌جمهوری با تقلب و دزدی برگزار نشده بود روبه‌رو می‌شویم.»

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز چهارشنبه در ضمن مدعی شد که قربانی «سوءرفتار دادستانی» است و وزارت دادگستری را متهم کرد که می‌کوشد در انتخابات ۲۰۲۴ دخالت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند هفته پیش بود که یک هیئت منصفه فدرال در منطقه فلوریدای جنوبی ترامپ را به چند جرم جنایی متهم کرد که به حفظ اسناد دولتی طبقه‌بندی‌شده در پی خروج او از کاخ سفید و جلوگیری از دستیابی مقام‌های مسئول به این اسناد مربوط می‌شود. او در این پرونده اعلام «بی‌تقصیر» بودن کرده است و اکنون باید محاکمه شود. این محاکمه از اواخر ماه مه در جریان بوده است.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که جک اسمیت، دادستان ویژه پرونده فلوریدا، به وکلای او خبر داده است که تحقیق جنایی مجزایی نیز درباره تلاش ترامپ و متحدانش برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ (که در آن ترامپ از جو بایدن دموکرات شکست خورد) در جریان است. این تحقیق هنوز به اعلام اتهام منجر نشده‌ است. دادستانی در ایالت جنوبی جورجیا نیز جداگانه مشغول تحقیق درباره جرایم احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ است.

با وجود دعاوی رئیس‌جمهوری سابق، احتمال بسیار زیاد وجود دارد که او در دادگاه خودش شهادت ندهد. در پرونده‌های جنایی افراد اغلب خودشان شهادت نمی‌دهند.

ترامپ و بسیاری از حامیان جمهوری‌‌خواه او، بارها دموکرات‌ها را متهم کرده‌اند که از ظرفیت‌های دستگاه قضایی ایالات متحده در راستای منافع سیاسی-حزبی خود استفاده می‌کنند.

بیشتر از جهان