صالح: آرای واقعی تیم «دولت ساز»، 55 درصد بوده نه کمتر از آن

از کمیسیون بررسی شکایات می‌خواهیم که با بی‌طرفی کامل، به شکایات درج شده رسیدگی کند

 آقای صالح: «ما از اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط کمیسیون مستقل انتخابات، خوشحال هستیم.» - عکس از ایندیپندنت فارسی

امرالله صالح، معاون اول تیم دولت ساز، به رهبری محمد اشرف غنی احمدزی، می‌گوید: «آرای واقعی این تیم 55 درصد بوده نه کمتر از آن. ما در مورد آرای گم‌شده‌ این تیم، که بدون هیچ دلیلی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات باطل شده است، به کمیسیون شکایت انتخاباتی، شکایت کرده‌ایم و خواهان بررسی آن هستیم و می‌خواهیم سرنوشت آرای پاک و واقعی ما معلوم شود.»

روز چهارشنبه، 4 دی‌ماه، آقای صالح، در یک کنفراس خبری در کابل گفت: «ما از اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط کمیسیون مستقل انتخابات، خوشحال هستیم، اما این خوشی به معنی این نیست که در مورد نتیجه ابتدایی این روند، شکایت نداشته باشیم.» آقای صالح تاکید کرد: «آرای واقعی تیم دولت ساز، 55 درصد بوده نه کمتر از آن و کمیسیون مستقل انتخابات، چندین هزار رای پاک این تیم را بدون هیچ دلیل و سندی باطل ساخته است و سرنوشت چندین هزار رای دیگر نیز نامعلوم است. نمی‌دانیم کجاست و چگونه باطل شده است؟. ما برای بررسی آرای گم‌شده تیم دولت ساز، ‌صدها شکایت به کمیسیون شکایت انتخاباتی ارائه کردیم و خواهان توجه جدی آن‌ها در این مورد شدیم. سرنوشت آرای پاک و واقعی ما باید معلوم شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون اول تیم دولت ساز گفت: «تاکنون سرنوشت هشتاد و شش هزار رای دیگر نیز در کمیسیون مستقل انتخابات، نامعلوم است. آرایی که باید بررسی می‌شد، نشد و باطل اعلام شده. نمی‌دانیم چرا و به کدام دلیل! کمیسیون شکایات انتخاباتی باید به این سئوالات رسیدگی کند، زیرا مردم با تحمل صدها مشکل رای دادند و باید درست از آرای آنها پاسداری شود.»

صالح افزود: «در روز اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری توسط کمیسیون مستقل انتخابات، سرنوشت هجده هزار رای دیگر تیم دولت ساز نیز مفقود شد، و ما تا کنون درباره آن اطلاعات دقیقی نداریم و رهبری کمیسیون انتخابات نیز در این مورد پاسخ دقیقی ارائه نکرده است. به همین دلیل از کمیسیون شکایت خواسته‌ایم براساس اسناد دقیق و مستندی که در اختیارشان گذاشته‌ایم، سرنوشت آرای گم شده و باطل آعلام شده بدون اسناد را معلوم و آرای پاک و واقعی تیم دولت ساز را شناسایی کند.»

امرالله صالح، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایندیپندنت فارسی، که آیا پس از بررسی شکایت درج شده از سوی کمیسیون شکایت انتخاباتی؛ انتخابات کنونی به دور دوم می‌رود یا خیر؟ گفت: «به هیچ وجه! انتخابات به دور دوم نمی‌رود. ما آرای پاک و واقعی شهروندان افغانستان را پشت خود داریم و به همین دلیل خواهان بررسی و آرای گم‌شده خود هستیم. از کمیسیون شکایت می‌خواهیم که با بی‌طرفی کامل، به شکایات درج شده رسیدگی کرده، تا آرای پاک و واقعی تیم دولت ساز، که بیشتر از 55 درصد است، دقیق معلوم شود.»

معاون اول تیم دولت ساز، دسته‌های انتخاباتی دیگر - به ویژه تیم ثبات و همگرایی، را متهم به مغشوش ساختن اذهان عامه کرد و گفت: «آن‌ها می‌دانند که این رقابت را باخته‌اند و نیت دیگر جز مغشوش ساختن اذهان عامه و استفاده واژه‌های رکیک به رهبری تیم دولت ساز، دیگر ندارند. اما بدانند که مردم افغانستان، همه چیز را می‌دانند و این رفتارهای نادرست شما هیچ جایی ندارد.»

او در پایان سخنانش، درباره حرف‌های رکیک رهبری تیم ثبات و همگرایی، به آقای غنی، گفت: «می‌دانم تیم حریف ما بازی را باخته است و دچار افسردگی شدید شده‌اند.»

این گفته‌های امرالله صالح، معاون نخست تیم دولت ساز، درباره آرای گم‌شده این تیم و درج صدها شکایت، در حالی صورت می‌گیرد که تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله - که رقیب تیم دولت ساز است، در رابطه با نتیجه ابتدایی انتخابات، حدود 7908 شکایت به کمیسیون شکایت انتخاباتی ارائه کرده و تاکید دارند که پس از بررسی این شکایات، تیم ثبات و همگرایی، پیروز میدان خواهد بود؛ ادعایی که تیم دولت ساز، آن را خنده‌آور دانسته است.

بیشتر از