طرح دائمی شدن تحریم‌های ایران در کنگره به رای گذاشته می‌شود 

به گزارش فاکس‌نیوز، این طرح با اجماع در کمیته روابط خارجی تصویب شده و قرار است در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود

این طرح درحالی به رای گذاشته می‌شود که گزارش از در جریان بودن مذاکرات دولت بایدن و جمهوری اسلامی حکایت دارد-AFP

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در طرح دائمی کردن قانون تحریم‌های ۱۹۹۶ علیه ایران که تا سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود، پیشرفت داشت و آن را به تصویب رساند.

به گزارش فاکس‌نیوز، میشل استیل و سوزی لی به همراه مایکل مک‌کال، رئیس این کمیته، موتور محرک پشت این طرح‌اند که قرار است در صحن مجلس به رای گذاشته شود.

این طرح، تحریم‌های اقتصادی ۱۹۹۶ علیه ایران به دلیل تحقیق و توسعه در زمینه تسلیحات هسته‌ای و بیولوژیکی را دائمی می‌کند.

به گزارش فاکس‌نیوز، این طرح با اجماع در کمیته روابط خارجی تصویب شده و قرار است در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود. البته هنوز زمان این رای‌گیری روشن نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیل به فاکس‌نیوز گفت که «از تصویب این طرح علیه رژیم شیطانی ایران که ثابت کرده در مذاکرات قابل اطمینان نیست، خرسند است».

او تاکید کرد که با دائمی کردن این تحریم‌ها، آمریکا به ایران نشان می‌دهد که رفتار ستیزه‌جویانه علیه منافع ایالات‌متحده و متحدانش را تحمل نخواهد کرد.

مک‌کال هم گفت که این طرح مانع غروب تحریم‌ها علیه ایران می شود که اشاره به لغو برخی تحریم‌ها پس از پایان دوره در نظر گرفته شده برای آنها است. او گفت که تحریم‌ها تنها زمانی لغو می‌شونند که جمهوری اسلامی به رفتار تهدیدآمیز خود پایان دهد.

لی هم تاکید کرد که کنگره باید فارغ از مواضع احزاب سیاسی در مقابل سرکوب خشونت‌آمیز مردم ایران به دست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، تامین تروریسم و و تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای بایستد.

این طرح در حال حاضر از حمایت دو حزبی برخوردار است.

این طرح درحالی به رای گذاشته می‌شود که گزارش‌های متعددی از در جریان بودن مذاکرات دولت بایدن و جمهوری اسلامی حکایت دارد.

مذاکراتی که گفته می‌شود هدف آن توافق‌های کوچک یا غیرکتبی با جمهوری اسلامی است که در آن تهران از برخی اهداف هسته‌ای و ماجراجویی‌های منطقه‌ای چشم‌پوشی می‌کند و در مقابل به منابع مالی دست می‌یابد و برخی زندانیان دوتابعیتی یا خارجی بازداشت شده در ایران آزاد می‌شوند.