طرح گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2 لو رفت

طبق اطلاعات درزکرده، طرح این گوشی شبیه صدف دوکفه‌ای است

گلکسی فولد اصلی، در آستانه عرضه آن، در اوایل سال جاری، از نظر مکانیسم تاشدن چندین مشکل داشت- Tobias SCHWARZ / AFP

تصاویر درزکرده از گوشی جدید سامسونگ، نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تغییراتی اساسی در طراحی گوشی هوشمند «گلکسی فولد» ایجاد کند.

تصاویری که در وب‌سایت چینی ویبو منتشر شده، نشان می‌دهد که این غول فناوری کره جنوبی، طراحی تخته-مانند نمونه اولیه سری فولد را - که مثل کتاب به صورت افقی باز می‌شود، کنار گذاشته و گوشی تاشو جدیدی عرضه خواهد کرد که یادآور تاشوهای قد‌یمی‌ست.

انتضار می‌رود گلکسی فولد 2، سال آینده در کنار گلکسی اس‌11 - که پیش‌بینی می‌شود اواخر فوریه به بازار بیاید، عرضه شود.

شایعات قبلی حاکی از این بوده که این دستگاه ارزان‌تر و کوچک‌تر از نمونه قبلی است که اندازه آن در حالت باز 6.7 اینچ (17 سانتی‌متر) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین گفته می‌شود سامسونگ مخفیانه با طراح آمریکایی، توماس براون، همکاری می‌کند تا گوشی تاشوی جدیدی طراحی کند که در جیب جا بشود.

سامسونگ درباره شایعات پیرامون محصولات عرضه‌نشده اظهارنظر نمی‌کند، با این حال، این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهند‌گان خود در ماه اکتبر، از گوشی مفهو‌می ‌جدیدی رونمایی کرد که ظاهراً از نظر شکل و اندازه بسیار شبیه تصاویر درزکرده است.

هایسون جئونگ، رئیس بخش تحقیق و توسعه سامسونگ موبایل، در آن زمان گفت: « شکل کاملا جدیدی که در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم، نه تنها به آسانی در جیب جا می‌شود، بلکه شیوه استفاده از گوشی را نیز تغییر می‌دهد.»

گلکسی فولد اصلی که قیمت آن حدود 2000 دلار است، در آستانه عرضه آن - در اوایل سال جاری، از نظر مکانیسم تاشدن چندین مشکل داشت.

به گفته یونگ سوهن، رئیس شرکت محصولات الکترونیکی سامسونگ، مشکلات فوق باعث شد که عرضه این گوشی ابتکاری چند ماه به تعویق بیفتد اما از تقاضا برای آن نکاست.

اوایل ماه جاری، سوهن هنگام سخنرانی در کنفرانسی در برلین، ادعا کرد که از زمان عرضه این گوشی در ماه سپتامبر تاکنون سامسونگ یک میلیون دستگاه از آن فروخته است.

اولین بار که سامسونگ گوشی گلکسی فولد را عرضه کرد، اعلام کرد که این طراحی «اساس گوشی‌های هوشمند آینده» است. از آن زمان تاکنون چند شرکت از بزرگترین رقبای سامسونگ گوشی‌های تاشوی خود را عرضه کرده‌اند.

هواوی اوایل سال جاری گوشی «میت ایکس» را - البته با تأخیر، عرضه کرد، و موتورولا هم در ماه نوامبر مدل جدید گوشی تاشوی مشهور خود به اسم «ریزر» را به بازار داد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی