همسر ولیعهد عربستان از تاسیس مرکز «علمی» برای اکتشافات و نوآوری خبر داد

مرکز «علمی» تحت مدیریت شاهدخت ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز برای توانمندسازی و الهام‌بخشی به نسل بعدی متفکران و مبتکران در عربستان سعودی تاسیس می‌شود

مرکز «علمی» از حمایت بنیاد شاهزاده محمد بن‌سلمان برای آموزش و توانمندسازی جوانان برخوردار است- Twitter/@HashKSA

همسر ولیعهد عربستان سعودی، شاهدخت ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز، رئیس هیئت‌مدیره مرکز «علمی»‌ (ilmi)، از برنامه‌ریزی برای تاسیس مرکز اکتشافات و نوآوری علم و فناوری در آن سازمان خبر داد و گفت که این مرکز غیرانتفاعی در سال ۲۰۲۵ و در ریاض افتتاح خواهد شد.

مرکز «علمی» برای نوآوری‌های بلندپروازنه تحت مدیریت شاهدخت ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز، برای توانمندسازی و الهام‌بخشی به نسل بعدی متفکران و مبتکران در عربستان سعودی تاسیس می‌شود و ایجاد افق‌های آموزشی برای نسل‌های آینده و ارائه یک نظام آموزشی و پژوهشی جدید و خارج از چارچوب سنتی ازجمله اهداف آن است. 

شبکه خبری العربیه به نقل از رئیس هیئت‌مدیره مرکز «علمی»، همسر شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، نوشت:‌ «مرکز علمی برای اکتشافات و پژوهش‌های علمی در چارچوب ملی است و قرار است مشعلی از دانش و ابتکار و فناوری برای نسل آینده سعودی باشد و به‌دنبال توانمند کردن اندیشمندان و مبتکران برای آینده کشور است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مرکز علمی برای اکتشافات و نوآوری‌ها» دارای طراحی‌های شهری پایدار و مبتنی بر محیط زیست و طبیعت عربستان سعودی است و با سرمایه‌گذاری بر ذهن‌ها و افکار جوانان قرار است نسل‌های نوظهور را به خلاقیت، پرسشگری، و مقابله با چالش‌هایی که بشر با آن‌ها مواجه است، ترغیب کند. 

به نوشته العربیه، برنامه‌های مرکز اکتشافات و نوآوری‌های «علمی» بر اساس روش «استریم» برای علوم، فناوری، خواندن، مهندسی، هنر و ریاضایات است و مسیر آموزشی تعاملی در زمینه‌های فضا، محیط زیست، هوش مصنوعی، و ارتباط آن‌ها با زندگی روزمره را ارائه خواهد داد. 

مرکز اکتشافات و ابتکارات «علمی» از حمایت بنیاد شاهزاده محمد بن سلمان برای حمایت و آموزش جوانان برخوردار است و زیر مجموعه آن در ارائه نظام آموزشی پیشرفته برای یک کشور پیشرو در سرمایه‌گذاری بر جوانان به شمار می‌رود.

مرکز «علمی» بر اساس نام خود با الهام از دانش و علم، قصد دارد جامعه و به‌ویژه جوانان را در برنامه‌های توسعه مشارکت دهد و در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای شکوفایی اقتصاد، انرژی، توسعه پایدار، و رفاه اجتماعی، به رهاسازی خلاقیت‌های جوانان و دانشجویان یاری رساند.

در طرح توسعه این مرکز آمده است که اهداف پروژه از طریق سه زمینه «جهان ما، ما، و اختراعات ما» دنبال خواهد شد. 

بیشتر از جهان