پیروزی نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای فرمانداری کنتاکی

دانیل کامرون در ماه نوامبر با اندی بشیر، نامزد دموکرات، روبه‌رو خواهد شد

سخنرانی دانیل کامرون، نامزد جمهوری‌خواه برای فرمانداری ایالت کنتاکی ـ Jon Cherry / Getty Images via AFP

نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ، روز سه شنبه بر نامزد مورد حمایت ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای فرمانداری کنتاکی پیروز شد. ران دسانتیس نزدیکترین رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به شمار می‌رود.

دانیل کامرون، نامزد جمهوری‌خواه برای فرمانداری ایالت کنتاکی، در ماه نوامبر با اندی بشیر، نامزد دموکرات، روبرو خواهد شد.

دانیل کامرون، دادستان کل کنتاکی، بین ۱۲ نامزد جمهوری‌خواه، به پیروزی رسید. کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در دولت ترامپ، نامزدی بود که به طور دیرهنگام از حمایت ران دسانتیس برخوردار شد.

به نوشته گاردین، اندی بشیر به راحتی دو رقیب خود را در انتخابات مقدماتی را شکست داد.

دانیل کامرون اولین دادستان کل سیاه پوست کنتاکی است و اولین فرماندار سیاه پوست این ایالت خواهد بود. او در سخنرانی پیروزی خود بر تاریخی بودن نامزدی‌اش تاکید کرد و گفت: «من وعده رویای آمریکایی را تجسم خواهم بخشید، که اگر سخت کار کنید و اگر بر اساس اصول ایستادگی کنید، هر چیزی ممکن است.» دانیل کامرون افزود: «هر کسی که شبیه من است، بداند که شما هم می‌توانید هر چیزی را به دست آورید و بدانید که در این کشور و در کنتاکی، تنها چیزی که اهمیت دارد ارزشهای شما است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کنتاکی در انتخابات ماه نوامبر یکی از ایالت‌های حساس خواهد بود. تحلیلگران به دنبال سرنخ‌‌هایی در مورد نتایج رقابت نامزدهای ریاست جمهوری‌اند. اندی بشیر، نامزد دموکرات، یک فرماندار محبوب است اما او با یک انتخاب دشوار در یک ایالت تحت سلطه جمهوریخواهان مواجه است. به ویژه به دلیل اینکه این ایالت با همه‌گیری کووید، بلایای طبیعی و تیراندازی جمعی که «یکی از نزدیکترین دوستانش را کشت» مواجه بوده است.

اندی بشیر در مورد موفقیت اقتصادی کنتاکی تبلیغ کرد و لحن انتخاباتی جمهوریخواهان را محکوم کرد.

در سال ۲۰۱۹، اندی بشیر از دفتر دادستان کل به عنوان سکوی پرشی برای رسیدن به فرمانداری استفاده کرد. به عنوان دادستان کل، او اقدامات اجرایی فرماندار جمهوری خواه، مت بوین را به چالش کشید و سپس او را به سختی شکست داد.

اگر بشیر از روش مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۹ استفاده کند، از صحبت در مورد ترامپ یا تمرکز بر قطبی کردن مسائل ملی اجتناب خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که او از نام تجاری سیاسی قوی خانواده‌اش استفاده کند.  پدرش، استیو بشیر، دو دوره فرماندار کنتاکی بوده است.

بیشتر از جهان