برترین جوایز تلویزیونی بفتا امسال به کیت وینسلت، شارون هورگان و بن ویشاو رسید

کیت وینسلت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در سریال تلویزیونی «من روث هستم» دریافت کرد

کیت وینسلت، بازیگر سینما در کنار دخترش میا در مراسم بفتا - Twitter / ByWinslet

مراسم اهدای جوایز تلویزیونی بفتا، شامگاه یکشنبه ۱۴ مه، در تالار رویال فستیوال لندن برگزار شد. راب بکت و رومش رانگاناتان، مجریان این مراسم دو ساعته بودند.

کیت وینسلت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در سریال تلویزیونی «من روث هستم» دریافت کرد. سریالی که در آن دخترش، میا تراپلتون، نیز بازی می‌کرد. مادر و دختر، هر دو برای دریافت جایزه بهترین تک درام روی صحنه رفتند، در حالی‌که میا تراپلتون از شدت ذوق و هیجان می‌گریست.

وینسلت در حین دریافت جایزه بازیگر نقش اول زن، با اشاره به دخترش گفت: «ما این کار را با هم انجام دادیم... برای تراپلتون روزهای سختی بود و نفسم بند آمده بود.»

در ادامه، هورگان جایزه بهترین درام را برای سریال تلویزیونی «خواهران بد» دریافت کرد. این سریال از «اپل تی‌وی پلاس» پخش می‌شد؛ یک سرویس رسانه جاری فیلم و سریال که شرکت اپل از اول نوامبر ۲۰۱۹ به راه انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هورگان از نویسندگانش تقدیر کرد و گفت: «همه چیز با نویسندگان شروع می‌شود و به پایان می‌رسد، بنابراین ما با برادران و خواهران انجمن نویسندگان خود همبستگی داریم.»

خواهران بد جایزه دیگری را هم از آن خود کرد. ماری داف برای بازی در این سریال، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه برد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول هم به بن ویشاو برای بازی در سریال «درد دارد» رسید. عادل اختر نیز برای بازی در سریال «شروود»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. در بخش بین‌المللی هم سریال «دامر» از نتفلیکس، جایزه بهترین سریال را از آن خود کرد. سریالی که داستان جفری دامر، قاتل زنجیره‌ای آمریکایی را روایت می‌کند.

نمایش بی‌بی‌سی «خائنان» نیز برنده دو جایزه شد، یکی در بخش بهترین برنامه «واقعی» و دیگری برای مجری کلودیا وینکلمن که برای بهترین اجرای سرگرم‌کننده برنده شد.

در این مراسم دو جایزه ویژه نیز اهدا شد؛ یکی به دیوید اولوسوگا، مورخی که در سریال مستند نتفلیکس «هری و مگان» در میان برنامه‌های دیگر حضور یافت و دیگری به میرا سیال، کمدینی که بفتا از او تجلیل کرد.

دیگر جوایز این جشنواره بریتانیایی عبارتند از‌: بهترین اجرای یک زن در برنامه کمدی، شبن مک‌سویینی برای برنامه «دختران دری»، بهترین برنامه کوتاه برای «چگونه یک فرد باشیم»، بهترین برنامه رئالیتی (واقعی) تخصصی برای «روسیه ۱۹۸۵ – ۱۹۹۹: ترومازون»، بهترین برنامه روزانه برای «تعمیرگاه: ملاقات سلطنتی»، بهترین برنامه ورزشی برای «یورو ۲۰۲۲ زنان»، بهترین اجرای یک مرد در برنامه کمدی برای «لنی راش در برنامه (من غیرمنطقی‌ام؟)»‌، بهترین برنامه سرگرمی برای «خواننده نقابدار»، بهترین برنامه در حال پخش برای «کودکان طالبان»، بهترین پوشش خبری برای «اخبار کانال ۴: زنده از اوکراین»، بهترین برنامه یک قسمتی تلویزیونی برای «جو لیکت در برابر بکام»، بهترین مینی سریال برای «حال»، بهترین سریال بر اساس واقعیت برای «لیبی، هنوز خانه‌ای؟»، بهترین مستند یک قسمتی برای «مو فرح واقعی»، بهترین برنامه سرگرمی کمدی برای «برنامه زنده جمعه شب»،‌ بهترین سریال درام بلند برای «قربانی»، بهترین رویداد زنده برای «جشن پلاتینیوم: مهمانی در کاخ»، و بهترین داستان کمدی برای «دختران دری».

بیشتر از فیلم