ضدآفتاب‌های کره‌ای از نمونه‌های مشابه آمریکایی پیشی گرفته‌اند

کرم ضدآفتاب در کره جنوبی جزو لوازم‌ آرایشی و در آمریکا داروی بدون نسخه محسوب می‌شود

اغلب درباره ضدآفتاب‌های کره‌ای گفته می‌شود که این محصولات سبک‌ترند و روی پوست نامرئی‌تر به نظر می‌رسند- CANVA

محصولات زیبایی ساخت کره‌ جنوبی با نوآوری‌های شگفت‌انگیز خود، صنعت محصولات زیبایی و مراقبت از پوست را تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ مخصوصا محصولات محافظت پوست و ضدآفتاب‌ها که در رسانه‌های اجتماعی غوغا به پا کرده‌اند.

آلیسیا یون، مدیرعامل پیچ اند لی‌لی (Peach and Lily)، یک مارک کره‌ای مراقبت از پوست مستقر در نیویورک، به ساوت چاینا مورنینگ می‌گوید وقتی به تبلیغات ضدآفتاب‌های کره‌ای در تیک‌تاک نگاه می‌کند، می‌تواند ببیند که چگونه این اپلیکیشن تقاضا برای این محصولات را در مقیاس جهانی افزایش داده است.

در واقع کسانی که در تیک‌تاک محتواهایی برای بررسی محصولات زیبایی کره‌ای (K-beauty) تولید می‌کنند، تقریبا همگی درباره محصولاتی مانند کرم ضدآفتاب برنجی و پروبیوتیکی نقدهای مثبتی منتشر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشیدــ که می‌تواند به سرطان، تسریع پیری و ایجاد لکه‌های تیره پوست منجر شودــ یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت روزانه از پوست‌ محسوب می‌شوند.

با افزایش نرخ ابتلا به سرطان پوست در سال‌های اخیر، متخصصان و مراقبان پوست از مردم خواسته‌اند از ضدآفتاب‌ استفاده کنند؛ در واقع بنا بر اعلام گفته کلینیک مایو در آمریکا، آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان پیش‌بینی می‌کند که نرخ جهانی ملانوم، جدی‌ترین نوع سرطان پوست، تا سال ۲۰۴۰ حدود ۵۰ درصد و مرگ‌ومیر ناشی از آن تا ۶۸ درصد افزایش خواهد یافت.

چه چیز ضدآفتاب‌های کره‌ای را از دیگر ضدآفتاب‌ها متمایز می‌کند؟

یون می‌گوید کرم‌های ضدآفتاب کره‌ای در مقایسه با ضدآفتاب‌های آمریکایی، جایی که سازمان غذا و داروی آن (اف‌دی‌ای) در آزمایش و استفاده از فیلترهای جدید توسعه‌یافته کندتر است، به مواد فیلترکننده اشعه یووی بیشتر و جدیدتری دسترسی دارند.

او می‌گوید: «به همین دلیل است که اغلب درباره ضدآفتاب‌های کره‌ای گفته می‌شود که این محصولات سبک‌ترند و روی پوست نامرئی‌تر به نظر می‌رسند. دسترسی به طیف گسترده‌تری از فیلترها به این محصولات امکان می‌دهد از طیف گسترده‌تری از فرمول‌ها و تجربیات حسی برخوردار شوند.»

ترزا کارپر، مدیر توسعه محصول بازار نشان تجاری سوکو گلم (Soko Glam) کره‌ای، می‌گوید از سال ۱۹۹۹ به بعد در آمریکا هیچ ماده فیلتر یووی جدیدی تایید نشده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SOKO GLAM (@sokoglam)

ضدآفتاب‌های کره‌ای در کنار اس‌پی‌اف (SPF)، از شاخص پی‌ای (PA) که مخفف درجه حفاظت یووی‌ای (UVA) است، استفاده می‌کنند. شاخص پی‌ای اندازه‌گیری می‌کند که یک کرم ضدآفتاب چقدر از پوست در برابر اشعه‌ یووی‌ای‌ـ‌‌ـ که بخش اعظم اشعه یووی را که به زمین می‌رسد تشکیل می‌دهدــ محافظت می‌کند؛ در حالی‌ که اس‌پی‌اف روی اشعه‌ یووی‌بی تمرکز می‌کند.

دکتر آنی چیو، متخصص پوست مستقر در کالیفرنیا، می‌گوید که مارک‌های آمریکایی به نمایش میزان محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش روی جلد محصول ملزم نیستند و فقط ضدآفتاب‌هایی با برچسب «محافظت گسترده» هر دو جنبه را پوشش می‌دهند.

بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب کره‌ای غیر از محافظت در برابر آفتاب و سبک بودن روی پوست، ویژگی‌های مراقبتی از پوست را نیز ارائه می‌دهند؛ مانند داشتن اسید هیالورونیک برای پر و تروتازه کردن پوست یا آنتی‌اکسیدان‌هایی که از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند.

در کره جنوبی، کرم‌های ضدآفتاب از جمله لوازم آرایشی کاربردی در نظر گرفته می‌شوند و به همین دلیل زیر نظر وزارت ایمنی غذا و دارو قرار دارند که به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد به طیف وسیع‌تری از مواد تشکیل‌دهنده دسترسی داشته باشند. در مقابل، ضدآفتاب‌ها در آمریکا به‌عنوان داروهای بدون نسخه طبقه‌بندی می‌شوند.

بیشتر از مُد و زیبایی