نیکاراگوئه؛ نیش «زنبورهای قاتل» جان شش نفر را گرفت

روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار هویت افراد کشته شده در این حادثه نوشت جوان‌ترین قربانی دختربچه‌ای ۸ ساله بود و مسن‌ترین قربانی فردی ۸۴ ساله

تصویری از زنبورهای قاتل -Karla Salp/Washington State Department of Agriculture/via REUTERS 

به‌گزارش وبسایت نیویورک‌پست، پس از آنکه یک اتوبوسِ حامل ۶۰ مسافر در نیکاراگوئه، از کشورهای آمریکای مرکزی، به دره‌ای عمیق سقوط کرد و همه سرنشینانش به‌شکلی معجزه‌ای‌آسا جان سالم به در بردند، گله‌ای از زنبورهای آفریقایی، موسوم به «زنبورهای قاتل»، به‌سرنشین‌های نجات‌یافته این اتوبوس هجوم آوردند و جان شش تن از این افراد، از جمله یک مادر و دختر ۸ ساله‌اش، را گرفتند.

به‌گزارش نیویورک‌پست، این گروه از مسافران به‌دلیل نیشِ زنبورهای قاتل جراحت‌های زیادی برداشتند و سرتاسر بدن قربانیان به‌شدت ملتهب شده بود و در جای‌جای تنِ آنها اثر نیش کشنده این نوع از زنبور، که عموما در مزارع قهوه و پیرامون آن زندگی می‌کنند، مشاهده می‌شد.

بر پایه اطلاعات منتشر شده در مورد حادثه مذکور، شش تن از قربانیان در همان لحظه جان خود را از دست دادند و ۱۴ نفر دیگر به‌دلیل آسیب دیدن از نیش زهرآگین زنبورهای قاتل به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت و مداوا قرار گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز با انتشار خبر مربوط به این حادثه مرگبار هویت افراد کشته شده را نوشت که بر اساس این اطلاعات جوان‌ترین قربانی، همانطور که پیش‌تر اشاره شد، دختربچه‌ای ۸ ساله بود و مسن‌ترین فرد این گروه نیز فردی ۸۴ ساله.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، زنبورهای آفریقایی حاصل ترکیب دو نژاد زنبورهای عسل آفریقایی و اروپایی هستند که به‌دلیل انجام این دست آزمایش‌ها‌ در برزیل، که نخستین مرتبه در سال ۱۹۵۶ انجام شد، مدت‌ها است از این کشور به ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند و در حال حاضر جمعیتی از زنبورهای موسوم به «زنبورهای قاتل» در خاک آمریکا نیز حضور دارند؛ زنبورهایی که هر سال حضور پررنگ‌شان در طبیعت و محیط زیست در حد فاصل ماه‌های مارس و اکتبر قابل رویت است.

تحقیقات علمی همچنین نشان می‌دهد زنبورهای قاتل واکنش شدیدی نسبت به ایجاد مزاحمت در محیط زندگی‌شان از خود نشان می‌دهند که این حساسیت ۱۰ برابر بالاتر از حساسیت زنبورهای عسل تک‌نژادی است و در عین‌حال می‌توانند قربانیان خود را ۱۰ برابر بیشتر از دیگر زنبورهای عسل نیش بزنند.

بیشتر از جهان