جریمه و محرومیت؛ پایان همکاری مسی با پاری‌سن‌ژرمن

ستاره آرژانتینی به دلیل سفر بی‌اجازه به عربستان سعودی، دو هفته از تیم کنار گذاشته شد

مسی انتظار داشت بعد از بازی با لوریان، تمرین تیم طبق معمول دو روز تعطیل شود - AFP

پرونده تمدید قرارداد لیونل مسی با پاری‌ سن‌ژرمن پس از محرومیت دوهفته‌ای این فوق‌ستاره آرژانتینی، کاملا بسته شد. مسی به دلیل سفر بی‌اجازه به عربستان سعودی دو هفته از حضور در تمرین‌ها و بازی‌های این تیم فرانسوی محروم شده است.

مسی که سفیر گردشگری عربستان سعودی است، انتظار داشت بعد از بازی با لوریان، تمرین تیم طبق معمول دو روز تعطیل شود و سفر به این کشور را برنامه‌ریزی کرده بود ولی بعد از شکست غیرمنتظره پاری‌ سن‌ژرمن، کریستوف گالتیه تعطیلی تمرین را لغو کرد. مسی مدعی است وقتی در هواپیما بود، متوجه تغییر برنامه شد و دیگر نمی‌توانست در تمرین حاضر شود.

باشگاه متمول فرانسوی هم که بعد از نتایج ضعیف فصل جاری قصد دارد با ستارگانش برخورد سختگیرانه‌تری داشته باشد، تصمیم گرفت مسی را به دلیل این تخلف دو هفته محروم و جریمه کند. با حکم جنجالی باشگاه، مسی دو بازی بعدی مقابل تروا و آژاکسیو را از دست می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاری‌سن‌ژرمن در فاصله پنج هفته تا پایان فصل، با پنج امتیاز برتری نسبت به مارسی، صدرنشین است اما هنوز قهرمانی‌اش قطعی نشده است. سه بازی پایانی پاریس مقابل اوسر، استراسبورگ و کلرمون خواهد بود و بازگشت مسی به ترکیب تیم می‌تواند پرحاشیه و جنجالی باشد.

پاری‌سن‌ژرمن دو سال قبل از مسی استقبال باشکوهی کرد و تصور نمی‌شد که پایان ماجرای فوق‌ستاره آرژانتینی به اینجا ختم شود.

محرومیت مسی در رسانه‌های بین‌المللی هم بازتاب زیادی داشت. روزنامه آرژانتینی اوله با انتقاد از این تصمیم نوشت: «محرومیت دو هفته‌ای، غیبت در دو بازی و کسر حقوق بسیار غیرمنصفانه است؛ چون مسی بهترین بازیکن دنیا است و در دوران فوتبالش رفتاری مثال‌زدنی داشته است.» روزنامه فرانسوی اکیپ هم با تیتر «قطع رابطه»، معتقد است که امکان همکاری مسی و پاریس در فصل آینده کاملا از بین رفته است.

یکی از پیامدهای این ماجرا داغ شدن شایعات درباره تیم فصل بعد مسی است. بنگاه‌های شرط‌‌بندی بریتانیایی هم گمانه‌زنی درباره آینده برنده هفت توپ طلا را شروع کرده‌اند. از نگاه آن‌ها، بیشترین احتمال بازگشت او به بارسا است. این در حالی است که تباس، رئیس لالیگا، با توجه به پر شدن سقف دستمزدهای بارسا، تاکید کرده است که چنین انتقالی شدنی نیست.

انتقال به لیگ عربستان سعودی هم یکی از گزینه‌ها است. در ماه‌های گذشته، شایعه انتقال او به الهلال داغ بود.

احتمال سوم پیوستن مسی به اینتر میامی در لیگ آمریکا است. دیوید بکام، مالک این باشگاه، برای جذب ستارگان فوتبال از جمله مسی تلاش زیادی دارد. تیم‌هایی مثل منچسترسیتی، چلسی، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و نیوکاسل هم ممکن است مقاصد احتمالی مسی باشند.

بیشتر از فوتبال