تهدید فرمانده کل سپاه به جنگ‌افروزی در منطقه

حسین سلامی: اگر دشمنان‌ ایران دست از فتنه برندارند منافعشان را به آتش می‌کشیم

حسین سلامی شهره است به موضع‌گیری‌های تند و جنگ‌طلبانه- عکس از روزنامه خراسان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در جمع سپاهیان و بسیجیان شهرری سخن می‌گفت باردیگر زبان به تهدید گشود و خطاب به آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دشمنان‌ منطقه‌ای‌ ایران گفت:‌ «اگر دست از فتنه علیه ایران اسلامی برندارید شما را تعقیب می‌کنیم، می‌یابیم‌ و با آتش کشیدن منافعتان از شما انتقام می‌گیرم». 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این ادعا که «هیچ کشوری در طول حیات بشر به اندازه ملت ایران در این کره خاکی در معرض تهاجمات سنگین شیاطین کوچک و بزرگ عالم نبوده» و با اشاره به اعتراضات خونین آبان ۹۸ گفت: «مردم ایران در شکستن دشمنان هنرمندند و در ناکام کردن آن‌ها شاهکار می‌آفرینند لذا این بار نیز به بهترین شکل پیش رفته و جوانان به میدان آمدند». 

فرمانده کل سپاه پاسداران که شهره است به موضع‌گیری‌های جنگ‌طلبانه و مشتاق به زبان تهدید و ارعاب با اشاره به اینکه «تا پیروزی فاصله‌ای نداریم» گفت: «در حال حاضر به دشمن و خیمه آن‌ها نزدیک هستیم و آن‌ها در حال عقب‌نشینی هستند و در حال عقب‌نشینی این فتنه‌ها را برپا می‌کنند ولی مردم ما نشان دادند که محاسبات دشمن همیشه اشتباه است».

به زعم این فرمانده مورد وثوق رهبر جمهوری اسلامی «هرچه فشار اقتصادی دشمن بیشتر شود مردم مصمم‎تر از پیش ایستادگی می‌کنند، زیرا که می‌دانند دشمن در پی ایجاد ناامنی در کشور است». این در حالی‌ست که بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی اتفاق نظر دارند که عمده معترضان در آبان‌ماه امسال از اقشار کم‌درآمد و طبقه کارگر جامعه بودند که در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی جان خود را کف دست گذاشتند و به خیابان آمدند. 

با آغاز اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای گوناگون ایران، مقامات امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی شروع به سرکوب شدید و خونین مردم کردند که به گفته سازمان عفوبین‌الملل حداقل ۲۰۸ کشته به دنبال داشت و به زعم بسیاری از ناظران داخلی نزدیک به ۴۰۰ نفر. هرچند که برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود که براساس مستندات آن‌ها احتمال کشته شدن هزارنفر از شهروندان ایرانی در جریان اعتراضات مردمی وجود دارد. 

حضور گسترده نیروهای بسیج و سپاه در صف اول سرکوب مردم باعث واکنش‌های گوناگون فرماندهان این دو ارگان سرکوبگر شد که بیشتر آن‌ها حکایت از ابعاد گسترده و غافلگیرکننده اعتراضات داشت تا جایی که سالار آبنوش، فرمانده عملیات سازمان بسیج اعتراضات سراسری در ایران را«جنگ جهانی تمام عیار» توصیف کرده بود و گفته بود: «فقط خدا ما را نجات داد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر امروز، پنج‌شنبه، سرلشکرعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به دیدار فرمانده پلیس رفت تا از اقدامات نیروی انتظامی «تشکر» کند. در این دیدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفته است که اعتراضات اخیر در ایران با گذشته «تفاوت» داشته و با وجود پراکندگی بسیار، مدیریت شده است. او هم‌چنین گفته است که «در جریان مدیریت اعتراضات جا دارد از همکاری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های امنیتی مخصوصاً ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنم». 

چند روز پس از شروع اعتراضات گسترده مردمی، ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعتراضات مردمی ادعای سران نظام مبنی بر دست داشتن نیروهای خارجی در اعتراضات مردم ایران را تکرار کرد و نوشت: «کینه ورزان و دشمنان زخم خورده اسلام و انقلاب به فتنه جدیدی علیه انقلاب روی آورده‌اند و با بهره‌گیری از تمامی عده و عٌده و افراد مزدور و یا فریب خورده و رسانه‌های شیطانی به مقابله با انقلاب اسلامی ایران برخاسته‌اند».

بیشتر از