گرتا تونبرگ، ترامپ و پلوسی نامزد دریافت جایزه چهره سال ۲۰۱۹

جایزه سالانه مجله تایم از سال 1927 برقرار است

رییس جمهوری ایالات متحده، برای چهارمین سال پیاپی نامزد دریافت عنوان شخص سال شده است

فهرست نهایی پر از نام کسانی است که در تحقیقات استیضاح ترامپ نقش داشتند.

مجله تایم آماده اعلام شخص سال 2019 می‌شود.

دونالد ترامپ، نانسی پلوسی و کنشگر اقلیمی، گرتا تونبرگ، از جمله 10 نامزد دریافت این جایزه سالانه هستند که از سال 1927 برقرار است.

این مجله آمریکایی کسی را برای اعطای این عنوان انتخاب می‌کند که «برای اثرگذاری بر رویدادهای سال" بدترین یا ‌بهترین" کار را انجام داده باشد.»

تایم سال گذشته گروهی از خبرنگاران مورد سرکوب، مثل جمال قاشقچی، ناراضی به قتل رسیده عربستانی و خبرنگار واشینگتن پست را برگزید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام برنده امسال را روز چهارشنبه در برنامه بامدادی ان‌بی‌سی به نام "امروز" به طور زنده اعلام می‌کنند. فهرست کامل نامزدهای امسال عبارتند از:

دونالد ترامپ

رییس جمهوری ایالات متحده، برای چهارمین سال پیاپی نامزد دریافت عنوان شخص سال شده است. او قبلاً در سال 2016 این عنوان را به دست آورده بود.

نانسی پلوسی

یکی از بلندپایه‌ترین سیاست‌مداران زن در جهان و رییس مجلس نمایندگان آمریکا، و یکی از چهره‌های اصلی در ماجرای استیضاح ترامپ بوده است.

افشاگر

افشاگر ناشناس سازمان سیا، که بعد از اعتراض به ارتباط‌های ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، باعث شروع تحقیقات استیضاح شد.

رودی جولیانی

وکیل شخصی ترامپ، که در رسوایی اوکراین دخیل بوده است. او در سال 2001 هنگامی که شهردار نیویورک بود، بابت اقداماتی که بعد از حملات 11 سپتامبر انجام داد، این عنوان را به دست آورده بود.

شی جین‌ پینگ

رییس جمهوری چین، در گرماگرم جنگ تجاری شدید بین چین و آمریکا و استمرار اعتراضات مرگ‌بار در هنگ‌کنگ، با ترامپ اختلاف داشته است.

معترضان هنگ‌کنگ

تظاهرکنندگانی که بعد از ماه‌ها ناآرامی، سرخط‌های خبری را در سیطره خود داشته‌اند. ناآرامی‌ها هنگامی شعله‌ور شد که لایحه استرداد مجرمین به چین مطرح شد.

مگان راپینو

فوتبالیستی که در قهرمانی امسال ایالات متحده در جام جهانی زنان، نقش درخشانی داشت و از کنشگران برجسته دفاع از حقوق دگرباشان جنسی و برابری حقوقی است.

جاسیندا آردرن

نخست وزیر نیوزیلند، پس از ماجرای تیراندازی در مسجد کرایست‌چرچ در ماه مارس، به خاطر موضع محکمی که در مورد محدودسازی استفاده از اسلحه اتخاذ کرد، محبوبیت بسیاری یافت.

گرتا تونبرگ

کنشگر 16 ساله و الهام‌بخش اعتراضات اقلیمی در جهان، که سخنرانی پرشوری در سازمان ملل ایراد کرد و خواستار اقدامی برای مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی شد.

مارک زاکربرگ 

مؤسس اصلی فیس‌بوک، او بابت اعتراضاتی که به انجام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی شد و معضلات داده‌های کاربران، سال پرتلاطمی داشت.

© The Independent