پنتاگون از گوی پرنده اسرارآمیز به مجلس سنا گزارش می‌دهد

«شناسایی کامل فقط بر اساس آن ویدیو به‌راستی غیرممکن است»

در جلسه استماع گزارش اداره شناسایی موارد غیرعادی وزارت دفاع ایالات متحده در مجلس سنا، ویدیویی از یک گوی پرنده به نمایش درآمد که یک پهپاد ایالات متحده در آسمان خاورمیانه مشاهده کرده بود.

دکتر شون کرک‌پاتریک، از اداره شناسایی موارد غیرعادی همه حوزه‌ها (All-domain Anomaly Resolution Office) در پنتاگون روز چهارشنبه به کمیته فرعی خدمات نظامی سنا گزارش داد خلبانان ایالات متحده صدها مورد شیء با اشکال‌ عجیب را مشاهده کرده‌اند که تحقیق در مورد آن‌ها هنوز ادامه دارد.

او گفت قسمت اعظم صدها موردی که پنتاگون در حال دنبال کردنشان است، بر داده‌هایی‌ «به‌راحتی توضیح‌پذیر» مبتنی‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، دکتر کرک‌پاتریک گفت: «در تحقیق ما، اداره ای‌ای‌‌آراو تاکنون درباره فعالیت فرازمینی، فناوری فراجهانی یا اشیای نقض‌کننده قوانین شناخته‌شده فیزیک به شواهد قابل اطمینانی دست نیافته است.»

دکتر کرک‌پاتریک مدیر این اداره است که پارسال برای بررسی چنین مشاهداتی تشکیل شد. دولت ایالات متحده در حال ردگیری بیش از ۶۵۰ مورد موسوم به «پدیده‌های هوایی ناشناس» است.

او گفت: «طبق اولویت‌بندی‌هایی که انجام داده‌ایم، حدود نیمی از این ۶۵۰ و اندی مورد جزو موارد دارای ویژگی‌های غیرعادی جالب‌اند و اکنون باید آن‌ها را بررسی کنیم و ببینیم چه میزان داده‌های واقعی به دست می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر کرک‌پاتریک به سناتورها گزارش داد اداره تحت مدیریت او در شناسایی فناوری‌های نوپدید بیگانه به وزارت دفاع و نهادهای اطلاعاتی کمک می‌کند، مانند همکاری با سایر نهادهای دولت در شناسایی و سرنگون‌سازی بالون‌ جاسوسی چین در ماه فوریه در سواحل کالیفرنیای جنوبی.

او تصاویر ویدیویی از دو مورد محرمانه را نمایش داد که یکی تعیین‌تکلیف شده و یکی نشده است.

ویدیو اول گوی پرنده کوچکی را نشان می‌دهد که یک پهپاد ایالات متحده پارسال در خاورمیانه، از آن فیلمبرداری کرد.

او گفت: «شناسایی کامل فقط بر اساس آن ویدیو، به‌راستی غیرممکن است»

مورد دوم فیلمی بود که قبل‌تر در سال جاری در آسیای جنوبی از یک شیء در حال پرواز از کنار دو پهپاد ام‌کیو۹ گرفته شده بود. یکی از پهپادها ظاهرا توانسته است از مسیر پیش‌رانش پشت این شیء فیلم بگیرد. به گفته دکتر کرک‌پاتریک، ابتدا به نظر می‌آمد «واقعا غیرعادی» باشد.

اما افزود که بعد از مشاهده فریم به فریم، متوجه شدند «عکس سایه» است.

او در این جلسه گفت: «این در پرتو فروسرخ است؛ گرمای خروجی از هواپیمایی گذری است که اتفاقا در نزدیکی این دو پهپاد ام‌کیو۹ در حال پرواز بود.»

سناتورها در مورد فناورهای احتمالی روسیه و چین پرسیدند.

دکتر کرک‌پاتریک گفت که در چند مورد نگران شد فیلم‌ها حاکی از فناوری‌های پیشرفته باشند. چنین مواردی را برای نهادهای اطلاعاتی ارسال کرد.

او به این کمیته فرعی گفت: «آن‌ها در حوزه پیشرفت‌ فنی نسبت به ما کمتر ریسک‌گریزند. فقط می‌خواهند امتحان کنند ببینند کارساز است یا نه. آیا این قابلیت‌ها برای فعالیت‌های اطلاعاتی، مراقبتی و شناسایی(آی‌اس‌آر) علیه ما و استفاده تسلیحاتی قابل‌استفاده‌اند؟ ۱۰۰ درصد. آیا شواهدی دارم که در حال کار در چنین مواردی باشند؟ خیر؛ اما شواهدی دارم که مایه نگرانی‌اند.»

© The Independent

بیشتر از جهان