مسیر تاج‌گذاری شاه چارلز بسیار کوتاه‌تر از ملکه الیزابت خواهد بود

به منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از برخی تشریفات صرف‌نظر شده است

مسیر حرکت شاه چارلز تا مکان برگزاری مراسم تاج‌گذاری از مسیری که مادرش در سال ۱۹۵۳ پیمود، بسیار کوتاه‌تر است. 

طول مسیر راهپیمایی تاج‌گذاری شاه چارلز حدود دو کیلومتر است؛ تقریبا یک‌چهارم طول مسیر راهپیمایی هشت کیلومتری جشن تاج‌گذاری ملکه فقید.

شاه چارلز و ملکه پس از تاج‌گذاری از طریق مسیر میدان پارلمان در امتداد وایت هال و بعد گذر از  دور میدان ترافالگار، از طریق طاق ادمیرالتی و پایین مرکز خرید، از کلیسای وست‌مینستر به کاخ باکینگهام بازمی‌گردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسیر بسیار کوتاه‌تر از سفر هشت کیلومتری بازگشت ملکه الیزابت دوم در مرکز لندن است که طی آن ملکه ۲۷ ساله در خیابان‌های پیکادلی، آکسفورد و ریجنت برای جمعیت دست تکان داد. پیمودن این مسیر در سال ۱۹۵۳ دو ساعت طول کشید و ده‌ها هزار شرکت‌کننده در آن حضور داشتند و با همراهی سواره‌نظامی چهار کیلومتری، ۴۵ دقیقه زمان‌ می‌برد تا این گروه مجلل از یک نقطه مشخص عبور کند.

مسیر کوتاه‌تر شاه چارلز به دلیل بیشتر منطقی و عملی بودن انتخاب شده و مسیری آشنا است که در بسیاری از مناسبت‌های سلطنتی استفاده می‌شود. او با کالسکه گلد استیت که بسیاری از حکمرانان، از جمله الیزابت دوم، به دلیل ناراحت بودن از آن انتقاد کرده‌اند، به کاخ بازمی‌گردد.

مسیر حرکت ملکه به سمت محل تاج‌گذاری در ۲ ژوئن ۱۹۵۳، حدود ۲.۵ کیلومتر بود و با عبور در امتداد خاکریز ویکتوریا در کنار رودخانه تیمز، مسیری کمی طولانی‌تر از مسیر چارلز را پیمود.

برخلاف ملکه، چارلز و کامیلا با کالسکه مدرن‌تر دایموند جوبیلی استیت که دارای امکاناتی مانند تهویه هوا و کمک فنر است، به کلیسا خواهند رفت.

آخرین باری که در بریتانیا مراسم تاج‌گذاری برگزار شد، ۷۰ سال پیش بود؛ زمانی که ملکه در دوم ژوئن ۱۹۵۳ در ۲۷ سالگی تاج بر سر گذاشت.

مراسم تاج‌گذاری چارلز کمی بیش از یک ساعت طول خواهد کشید؛ یک تفاوت چشمگیر با تاج‌گذاری مادرش که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

به منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از برخی تشریفات صرف‌نظر شده است اما باقی آن‌ها مانند تدهین پادشاه همچنان اجرا خواهند شد.

گفته می‌شود که شاه در این مراسم لباس‌های راحت‌تری نیز خواهند پوشید و احتمالا به اشراف اجازه می‌دهد به جای رداهای تشریفاتی مزین به مخمل قرمز و خز قاقم، کت‌شلوارهای راحت یا مخصوص روز بپوشند.

این روزنامه در مورد لباسی که خود پادشاه خواهد پوشید، گزارش داد بر خلاف مادرش که در طول تاج‌گذاری چندین بار لباس‌ عوض کرد، چارلز «بعید است چنان کاری بکند».

تاج‌گذاری پادشاه نیز مانند مراسم تاج‌گذاری مادرش، از تلویزیون مستقیم پخش خواهد شد و دوستداران خانواده سلطنتی بریتانیا می‌توانند آن را تماشا کنند. 

تاج‌گذاری ملکه الیزابت نخستین مراسم تاج‌گذاری بود که از تلویزیون پخش می‌شد و ۲۷ میلیون نفر فقط در بریتانیا و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا آن را تماشا ‌کردند.

بیشتر از زندگی